שלושה ימים במילאנו והאגמים בצפון איטליה

מילאנו והאגמים בצפון איטליה התגלו כיעד מושלם לטיול בנות קצר. קצת טיול בעיר עצמה, קצת שופינג וקצת גיחות לאגמים היפיפיים והעיירות הקסומות שלצידם, הכל במרחק נסיעה קצרה ממילאנו עצמה.
מילאנו והאגמים של צפון איטליה

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 – יום הגעה והתארגנות. מגיעים בערב ויוצאים לשוטט  ברחובות ברגמו עילית

יום 2 – יום במילאנו. דואומו, סיור בכנסיה ובגג, גלריית ויטוריו עמנואל, מבצר SFORCESCO, פארק עירוני

יום 3 – יום שופינג במרכז Elnos shopping שליד ברשיה, אגם איסאו

יום 4 – אגם קומו. שוק בעיירה לקו, שיטוט ברחבי העיירה בלאג'יו

תובנות ומסקנות

טיול במילאנו והאגמים בצפון איטליה - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: ריינאייר (Rynair) שיצאה בצהריים מנתב"ג ונחתה בנמל התעופה של ברגמו סביב חמש אחה"צ. על כרטיסי הטיסה שילמנו 120 יורו כל אחת כולל מזוודה אחת לשתינו וגם שירות priority שהקנה לנו את הזכות להעלות טרולי + תיק נוסף למטוס וכן לעלות ראשונות למטוס. בחרנו שלא לשלם על הושבה ואכן שובצנו במושבים רחוקים זו מזו. נראה כי כך נעשה לרב האנשים במטוס שכן לאחר העליה הדיילות במטוס התחילו לבצע החלפות ושינויים במקומות כדי להיענות לבקשות של כולם. בסופו של דבר ישבנו יחד והטיסה היתה נוחה ונעימה.

הרכב נוסעים: אני ואחותי, טיול בנות 🙂

תחבורה: משדה התעופה של ברגמו לעיר ברגמו ניתן להגיע באוטובוס או מונית. אנו בחרנו באוטובוס בעלות של 1.2 יורו לאדם. מומלץ להצטייד בכסף מדוייק או לרכוש כרטיסים לפני העליה לאוטובוס.

ללנים במילאנו, יש אוטובוס ישיר משדה התעופה של ברגמו לתחנה מרכזית במילאנו בעלות של 5 יורו לאדם. משך הנסיעה כשעה.

בחלק מהימים שכרנו רכב מחברת HERTZ שלה משרדים בשדה. השירות היה אדיב ונוח. שעות הפעילות 6-24 בלבד. הטיסה חזור שלנו יצאה מוקדם בבוקר ולכן החזרנו את הרכב ושמנו את המפתחות בתיבה ייעודית לכך. מכיוון שהיה לנו ביטוח עם ביטול השתתפות עצמית, לא הפריע לנו שלא היה אדם בשטח לראות ולבדוק את הרכב.

מסלול: 3 ימים נטו שבחלקם טיילנו בערים מילאנו וברגמו, קצת שופינג וקצת נסיעות אל העיירות הציוריות והאגמים של צפון איטליה.

לינהHotel Excelsior San Marco מלון 4 כוכבים מצויין במיקום מושלם. החדר היה נעים ומרווח עם נוף לעיר העתיקה. למלון יש חניון בתשלום נוסף. ארוחת בוקר מצויינת. ויש גם מסעדת גג יוקרתית שעליה המלצות רבות. לא יצא לנו לנסות אותה בביקור הנוכחי.

יום 1 - נחיתה, התארגנות וסיור בברגמו עילית

שדה התעופה של ברגמו נמצא כשעה נסיעה ממילאנו. לאחר התלבטות החלטנו להעדיף מלון בעיר ברגמו ולא במילאנו עצמה שבה תכננו בכל מקרה לשהות רק יום אחד מסך הטיול שלנו. השדה קטן וקומפקטי וקל למדי להתמצאות. ביציאה מהטרמינל עלינו על אוטובוס הנוסע לעיר. שימו לב – על האוטובוס יש אמנם מכונה לרכישת כרטיסים אך ניתן לשלם בה רק במטבעות בסכום מדוייק או בכרטיס אשראי. הבעיה היתה שהמכונה סירבה לקבל את כרטיסי האשראי הישראליים של שתינו (לא נתקלנו בבעיה עם הכרטיסים שלנו בשום מקום אחר באיטליה או בכלל וממה שראינו גם לתיירים אחרים היתה בעיה להעביר כרטיסי אשראי שם). אם אין לכם עודף מדוייק מומלץ לרכוש כרטיסים בחנות העיתונים לפני העליה לאוטובוס ולא להסתבך עם המכונה.

אחרי נסיעה קצרה הגענו לעיר ולמלון שלנו Hotel Excelsior San Marco מלון 4 כוכבים במיקום מושלם ממש מול העיר העתיקה ומרחק הליכה קצרה אל תחנת הרכבת המרכזית של ברגמו.

אחרי התארגנות קלה יצאנו לטייל בברגמו. ברגמו מחולקת לעיר עילית שהיא המרכז העתיק והתיירותי יותר והעיר התחתית שהיא החלק המודרני יותר שבו מלונות, חנויות וכו'. בין לבין מחבר רכבל חמוד שממנו ניתן להשקיף על נופי העיר תוך כדי עליה. כרטיס לרכבל עלה כ1.2 יורו לכיוון.

בברגמו עילית בעיקר הסתובבנו וספגנו את האוירה של רחובות ציוריים, חנויות קטנות וחמודות כנסיות וכיכרות יפות. לאחר שהתעייפנו מצאנו מסעדה נחמדה לארוחת ערב ולאחריה חזרנו למלון.

יום 2 - יום במילאנו ויש מה לראות

ביום השני לטיול, לאחר ארוחת הבוקר המצויינת במלון, צעדנו לתחנת הרכבת ועלינו על רכבת למילאנו. לאחר שעה קלה הגענו לתחנה המרכזית של מילאנו. תחנה עמוסה ושוקקת מאוד שמצויה במבנה מרשים ביותר. משם לקחנו מטרו שהביא אותנו לכיכר הדואומו. ביקרתי בלא מעט כנסיות יפות ברחבי אירופה אך אין ספק שהכנסיה של מילאנו, הדואומו, היא אחת היפות שבהן.

הכניסה לדואומו של מילאנו (Duomo di Milano) היא בתשלום. ניתן להיכנס לכנסיה בלבד או לכנסיה + הגג. אם זמנכם בידכם מומלץ מאוד לעשות גם את הסיור בגג שם תוכלו לראות מקרוב את הצריחים המקושטים וגם להנות מנוף מקסים של העיר.

מעבר לסוג הסיור יש מספר אופציות כרטיסי כניסה שאת כל אחד מהם קונים במיקום אחר:

• כרטיס רגיל. את הכרטיס קונים במוזיאון שנמצא מול הדואומו. המחיר בהתאם לסוג הסיור (עם/בלי גג) וכן לעולים לגג יש בחירה בין עליה ברגל לבין מעלית.
  • כרטיס מהיר. את הכרטיס קונים בעמדת כרטיסים צמודה לדואומו. העלות גבוהה יותר אך עם כרטיס כזה מדלגים על התור ונכנסים ישירות לדואומו.
  • סיור מאורגן. בקרבת הדואומו מסתובבים מדריכי תיירים שינסו לשכנע אתכם לרכוש כרטיס כניסה איתם וכך להיכנס דרך כניסה לקבוצות שיכולה לקצר את התור וגם לקבל אוזניות עם הדרכה. שימו לב שהסיור שהם מוכרים אינו כולל את הגג!!

מאחר והתור לא היה ארוך במיוחד בחרנו לרכוש כרטיס רגיל עם עליה לגג במעלית. כרטיס עלה לנו 16 יורו. (לשם השוואה כרטיס מהיר עלה 25 יורו, וכרטיס לסיור מאורגן, 20 יורו בלי הגג).

הכנסיה עצמה מרשימה גם מבפנים. חלונות ויטראז ענקיים, עוגב מרשים, פסל מוזהב גדול יש אפילו אזור חפירות ארכיאולוגיות ממש מתחת לכנסייה.

כדי להגיע לגג יוצאים מהכנסיה (שימו לב – לא ניתן לחזור אז לצאת רק לאחר שמיציתם וראיתם כל מה שיש לראות בפנים), מקיפים את הדואומו ומגיעים למעלית שמובילה למעלה. הגג כאמור יפיפה. עושים סיור שמקיף את כולו ויורדים חזרה.

ברחובות סביב הדואומו יש שפע חנויות מוכרות יותר ופחות ואנחנו "נחות" קצת בביקור ב-H&M, ZARA ועוד. מכאן המשכנו לגלריית עמנואל ויטוריו ( Galleria Vittorio Emanuele) שצמודה לדואומו. הגלריה עצמה יפה ומרשימה, החנויות הינן בעיקר של מותגי יוקרה כך ששטפנו קצת את העיניים והמשכנו הלאה לכיוון מבצר ספורצסקו (Castello Sforzesco).

מעט לפני המבצר יש מזרקה יפה אבל גם הרבה רוכלים מטרידים שמאוד מציקים ולא מרפים כך שמיהרנו להתרחק מהאזור. הכניסה לחצר המבצר ללא תשלום. במקום יש מוזיאונים בתשלום בתוככי המבצר, אליהם לא נכנסנו הפעם. לאחר שעוברים את המבצר מגיעים לפארק ירוק גדול, ריאה ירוקה באמצע העיר הסואנת מילאנו. הפארק היה מלא באנשים משחקים, מנגנים, מטיילים או סתם יושבים ועושים פיקניק על הדשא. אוירה נהדרת ורגועה. נשארנו שם זמן מה ואז חזרנו במטרו לתחנת הרכבת של מילאנו.

התכנית שלנו לימים הבאים כללה ביקור באגמים. לחלק מהמקומות ניתן אמנם להגיע בתחבורה ציבורית אך העדפנו את הגמישות של רכב פרטי ולכן שכרנו מראש רכב. לכן ממילאנו היינו צריכות להגיע שוב לשדה התעופה של ברגמו לאסוף את הרכב ששכרנו. כיוון שאין רכבת לשדה הזה, לקחנו אוטובוס ייעודי שיוצא מהתחנה המרכזית של מילאנו. עלות 5 יורו לאדם. נסיעה מעט פחות נוחה מברכבת אבל סבירה. בשדה ניגשנו לדלפק ההשכרה של חברת הרץ (Hertz), אספנו את הרכב ונסענו למלון.

יום 3 - יום של שופינג וקצת אגמים

ביום השלישי לטיול החלטנו להתחיל בקצת שופינג ולאחר מכן להמשיך לאגם גארדה. יש לא מעט קניונים ואאולטים במרחק לא גדול מברגמו, אנחנו בחרנו לנסוע לElnos Shopping שנמצא בקרבת העיר ברשיה, בערך שעה נסיעה מברגמו.

ניתן לקצר את הנסיעה אם נוסעים בכביש אגרה אבל רצינו להנות מהנופים ולכן גם הגדרנו לוייז לנסוע בדרך ללא כבישי אגרה. ובאמת נהננו מנופים ירוקים ומרהיבים לכל אורך הדרך. תענוג לעיניים. הביקור בקניון היה מוצלח מאוד. שפע חנויות. חלקן מוכרות כמו H&M ,ZARA ופרימארק ענק, וחלקן חנויות מקומיות שלא הכרנו קודם אך נהננו לחקור ולגלות. בסופו של דבר זה טיול בנות וקניות בלי הפרעה של בעלים או ילדים, הוגדרו כאחת המטרות המוצהרות של הנסיעה 🙂

אחד הפיצ'רים המעולים שיש בקניון הוא לוקרים שבהם ניתן לאחסן את הרכישות כך שתוכלו להמשיך לקנות בלי להיסחב עם המון שקיות מציקות. יש לוקרים כאלה בכל רחבי הקניון והם בחינם. רק צריך למצוא לוקר פנוי ולזכור לאסוף את הדברים לפני שהולכים הביתה.

יצא שהתעכבנו בקניון יותר ממה שתכננו. אבל כל העניין בטיול הוא להגמיש תכניות ואם נהנים אין סיבה להיצמד בכוח לתכנית המקורית. לכן כשיצאנו מהקניון בשעות אחר הצהריים המאוחרות, החלטנו לא להמשיך לגארדה אלא לנסוע לכיוון אגם איסאו (Iseo Lake) שנמצא על הדרך חזרה לברגמו.

אז נסענו ומצאנו נקודת עצירה ליד האגם ופשוט עמדנו שם והתמוגגנו מהיופי המדהים של הטבע שמולנו.

יום 4 - יוצאים לטייל בין אגמים ועיירות קסומות

ביום השלישי והאחרון של הטיול התעוררנו וגילינו שיום חג באיטליה. מסתבר שה-2.6 הוא יום חגיגות הרפובליקה (Festa della Repubblica). זה היום בו הפכה איטליה לרפובליקה וביטלה את המלוכה. מעין יום עצמאות. מצד אחד זה אמר שהיו דברים שהיו סגורים (חנויות) או תפקדו פחות מבימים רגילים (תחבורה ציבורית שגם כך לא היה לנו צורך בה), מצד שני היו בחוץ מצעדים, תזמורות, מלא קישוטים על מבנים ובתים ואוירה כללית של כיף.

התכנית שלנו ליום הזה היתה נסיעה לכיוון אגם קומו. כיוונו את הוייז לעיירה בלאג'יו, שוב במסלול הנופי ולאו דווקא המהיר, ויצאנו לדרך. כעבור קצת יותר משעה הגענו לעיירה לקו (Lecco) שעל אגם קומו ( Lago di Como). אמנם לא תכננו לעצור כאן רק לעבור בדרכנו הלאה, אבל הנוף היה מטריף ולאורך האגם התפתל לו שוק מקומי צבעוני ותוסס, כך שהחלטנו כן לעצור. מצאנו חניון ממש על שפת האגם. המחיר ממש סביר. 2.5 יורו לשעה ראשונה ועוד כחצי יורו לכל שעה נוספת. הנוף מסביב, עוצר נשימה. כמעט קשה להאמין שהוא אמיתי למרות שעומדים ממש שם. בשוק ניתן היה למצוא הכל מהכל, החל ממטעמים מקומיים (וכולם מציעים טעימות), צעצועים, כלי בית ואפילו תיקים בגדים ונעליים.

לקראת שלוש חיפשנו מקום לארוחת צהריים מאוחרת. אלא שבאיטליה יש שעות לכל ארוחה ושלוש זה מאוחר. כך שחלק מהמסעדות כבר סגרו את המטבח. למרבה המזל מצאנו אחת שעדיין הכניסה אנשים. כשאתם באיטליה – שימו לב לזמני הארוחות כדי לא להיתקל בבעיה דומה של מטבחים סגורים.

לסיום לקחנו גלידה איטלקית מגלידריה סמוכה. היינו חייבות אחרי שהבנו שכמעט נגמר הטיול וטרם דגמנו אפילו גלידה אחת!!

בסופו של דבר בילינו בלקו קרוב לארבע שעות מהנות למדי. ממנה המשכנו לפי התכנית המקורית – לבלאג'יו (Bellagio) שהתגלתה גם היא כעיירה מקסימה ושוקקת חיים. טיילת יפה עם המון סירות ומעבורות, מסעדות וחנויות מזכרות והמון קישוטים לכבוד החג. סיום מושלם לטיול מושלם.

תובנות ומסקנות

מסקנות ותובנות לגבי מילאנו, האגמים וצפון איטליה

• לא סתם מכנים את מילאנו בירת האופנה. כולן לבושות כל כך יפה! אחרי כמה ימים כאן, תהיו מעודכנות בכל הטרנדים הכי חמים רק מלראות את הנשים ברחוב.
  • ברגמו הפתיעה אותנו לחיוב. בחרנו ללון בה רק כי הטיסה שלנו נחתה בשדה הקרוב אליה אך גילינו עיר נחמדה ששווה להקדיש מעט זמן לטייל בין הסמטאות שלה.
  • אמנם יש תחבורה ציבורית בין מילאנו, ברגמו והאגמים אך לא תמיד ישירה, מה שיוצר איוצים ומגבלות. מצאנו כי הרבה יותר נח להתנייד ברכב
  • איטליה מציעה קולינריה משובחת גם למי שלא אוכל פסטות ופיצות. מוזמנים לקרוא בהרחבה את הפוסט שלי על איטליה ללא גלוטן.
  • אגמי איטליה מרהיבים ומשובצים עיירות קסומות. יום יומיים של טיול ממש לא מספיקים. מומלץ מאוד לבוא לטיול מורחב באזור הקסום הזה של צפון איטליה והאגמים.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.