חיטהורן הולנד – שיט תעלות בונציה של הולנד

העיירה חיטהורן בהולנד היא אחת מגולות הכותרת של כל טיול בהולנד. מדובר בעיירה ציורית להפליא בצפון הולנד. תעלות מים חוצות בין בתי העיירה ומאפשרות שיט בנוף פסטורלי וקסום. חיטהורן יחסית מרוחקת משאר האטרקציות בהולנד אך היא מספיק יפה כדי להצדיק נסיעה במיוחד עד אליה.
חיטהורן הולנד
העיירה חיטהורן בהולנד היא אחת מגולות הכותרת של כל טיול בהולנד. מדובר בעיירה ציורית להפליא בצפון הולנד. תעלות מים חוצות בין בתי העיירה ומאפשרות שיט בנוף פסטורלי וקסום. חיטהורן יחסית מרוחקת משאר האטרקציות בהולנד אך היא מספיק יפה כדי להצדיק נסיעה במיוחד עד אליה.

חיטהורן - רקע כללי

חיטהורן הולנד

חיטהורן היא עיירה פסטורלית השוכנת בצפון הולנד. למרות מיקומה המעט מרוחק משאר המקומות בהם תבקרו בטיול הקלאסי בהולנד, היא יעד מאוד פופולרי בקרב ישראלים ותיירים מכל העולם. וכשמגיעים למקום, לא קשה להבין למה. מדובר בעיירה ציורית להפליא סגורה לתנועת כלי רכב כך שהתנועה בה היא רק בסירות, אופניים או ברגל. העיירה מרושתת בתעלות מים בין בתי עץ יפיפיים, גשרי עץ שעוברים מעל התעלות. המון פרחים וירוק מסביב. ליד כל בית עוגנת סירה שמשמשת את דייריו. לא סתם מכנים את חיטהורן, ונציה של הולנד. לתיירים שמגיעים ממתינות מספר רב של עמדות להשכרת סירות לשיט עצמי או סירות שמישהו משיט עבורכם. וזה אכן מה שרב מי שיגיע למקום יעשה, ישכור סירה ויעשה מסלול שיט בתעלות החוצות את העיירה.

חיטהורן - הגעה מאמסטרדם או סביבתה

חיטהורן הולנד

כאמור, חיטהורן מעט מרוחקת ממרכז הולנד שבה מרוכזות רב העיירות והאטרקציות שבהן תבקרו אם אתם עושים את המסלול הקלאסי בהולנד שרב המשפחות עושות. הגעה מאמסטרדם לחיטהורן תיקח כשעה וחצי. (לא נורא, ולגמרי אפשרי כטיול יומי אבל בכל זאת עם ילדים שעה וחצי לכל כיוון היא בעינינו נסיעה ארוכה). אין יותר מדי אטרקציות בדרך ששוות עצירה כך שאי אפשר להפוך את זה לנסיעה חווייתית עם עצירות ביניים כיפיות. אנחנו בחרנו לנסוע דרך  המסלול שעובר מעל סכר אפסלוידייק (Afsluitdijk) שבו אתה מרגיש שאתה נוסע מעל המים עצמם. נחמד אבל לא מרגש במיוחד. 

בחיטהורן אין מעבר למכוניות כך שאת הרכב תחנו בכניסה לעיירה.  תמצאו כאן חניה חינמית, דבר יחסית נדיר בהולנד. מכאן ממשיכים ברגל.

שיט תעלות בחיטהורן

אפשר לטייל בחיטהורן רגלית. לטייל בין הבתים, לעלות על גשרי העץ היפים שפזורים בה. זו בהחלט חוויה נחמדה ומומלצת שתאפשר לכם לחוש את העיירה מקרוב, בלי לחץ ובלי למהר לשום מקום. יש בעיר כמה מוזיאונים חמודים אם אתם בעניין ואם לא, אז סתם לספוג את האוירה של המקום. אפשר גם לשכור אופניים לעשות מסלול טיול ברכיבה. אבל אם הגעתם עד לכאן, סביר להניח שתרצו גם לעשות שיט בתעלות של העיירה. כאמור בתעלה הראשית, מייד כשתגיעו לעיירה, תראו שורה של עמדות להשכרת סירות מסוגים שונים.

יש סירות גדולות יותר שמשיטות קבוצות. אם אתם לא בעניין של שיט עצמי, תוכלו לעלות על סירה כזו. רב האנשים דווקא כן שוכרים סירה לשיט עצמי וזה גם מה שאנחנו עשינו. משכירי הסירות יתנו לכם הסבר קצר ויראו לכם את המסלול על מפה ואז תצאו לדרך. בהתחלה קצת הסתבכנו עם התפעול של הסירה ואיך לנווט אותה לכיוון שרצינו בלי להתנגש בצידי התעלות או בסירות אחרות, אבל די מהר קולטים את הפרינציפ ואפילו נהנים מזה.

לפני שנסענו קראנו ברשתות כל מיני המלצות על דוכנים ספציפיים שמצ'פרים ישראלים. לא חיפשנו כזה אבל יצא שבמקרה הגענו לאחד כזה שהומלץ בקבוצות. לא רק שלא קיבלנו שום הטבה מיוחדת אלא שלטעמנו גם השירות שקיבלנו היה לא מדהים בלשון המעטה. ממליצים להימנע מאפקט העדר ולא לחפש את מי שכולם הולכים אליו אלא להסתובב ולהתרשם לבד ממי שנחמד אליכם ו/או מציע לכם הצעה אטרקטיבית.

 

חיטהורן - מסלולי השיט בתעלות

משכירי הסירות יציעו לכם שיט של שעה או שעתיים. הנפוץ הוא שיט של שעה. אם אתם כמונו מתפתים כמונו לקחת שיט של שעתיים כדי לראות יותר מהעיירה כדאי לשים לב שהמסלול שיט הוא די מובנה והוא גם חד כיווני וחד מסלולי. כלומר אתם שטים רב הזמן בטור אחרי סירות אחרות. אי אפשר לעקוף בזמן השיט בתעלות עצמן. אי אפשר גם לעצור או לפנות לאן שרוצים, אתם מתקדמים בטור יחד עם הסירות האחרות. רק כשמגיעים לאזור שנפתח למעין אגם פתוח, יש יותר חופש פעולה. כך שמסלול של שעתיים לא ממש ייתן לכם יותר זמן בתעלות של העיירה עצמה. מסלול של שעה יאפשר לכם לשוט בתעלות להגיע לאזור הפתוח ואז לחזור. אולי תספיקו גם עצירה קצרה על האי. מסלול של שעתיים יאפשר לכם אחד משני דבר:

א. פיקניק על האי שבאגם – כשיוצאים מהתעלות שעוברות בעיירה אל האזור הפתוח יש אי קטן וחמוד שאפשר לעגון לידו ולרדת אליו. מאוד פסטורלי, המון ציפורים נוחתות ומטיילות שם ונחמד לשבת שם לפיקניק מול הנוף הפסטורלי. לצפות בסירות המשייטות, בציפורים, ברווזים. כיף אמיתי.

ב. מסלול באזור טבע מוקף מעין קני סוף – אפשר להמשיך לשוט בתעלות שממשיכות מחוץ לעיירה עצמה ועוברות בין מעין קני סוף גבוהים. משייטים בין ברווזים וסירות נוספות.

אנחנו כאמור לקחנו את המסלול של השעתיים. עשינו עצירה קצרה על האי ואז המשכנו למסלול בין קני הסוף. למען האמת, אחרי זמן מה במסלול הזה, הוא נהיה די משעמם לטעמנו. הנוף די חדגוני, הסירה שטה ממש לאט כך שלוקח הרבה זמן לסיים את החלק הזה. לטעמנו היה הרבה יותר נחמד לשוט באזור העיירה עצמה בין הבתים היפים. ממליצים לוותר על האופציה של הקני סוף ולהסתפק בשיט של שעה או אם אתם בעניין של פיקניק, אז שעתיים אבל בלי לשוט לתוך המסלול הזה. 

שימו לב לזמנים!! – כאמור התעלות חד מסלוליות מה שאומר שבימים עמוסים יש פקקים של סירות שמכתיבות את קצב ההתקדמות שלכם. גם מהירות הסירה מגבילה. אנחנו איחרנו למרות שכמעט ולא התעכבנו ומעבר לעצירה קצרה על האי עשינו את המסלול שהנחו אותנו לעשות, ועדיין הזמן לא הספיק וכעסו עלינו כשהחזרנו את הסירה (למרות שהצענו לשלם על הזמן הנוסף). 

חיטהורן - מה עוד יש פה?

רב האנשים מגיעים לחיטהורן לביקור יומי של כמה שעות ומסתפקים בטיול בעיירה בין אם ברגל, בסירה או גם וגם. אם ממש תרצו, יש פה גם מסעדות ואפשרויות לינה. כאמור יש גם מסלולי אופניים ואפשרות לשכור אופניים במקום. יש גם מספר מוזיאונים לא גדולים אבל אולי יכולים לעניין אתכם:

  • Museum ‘t Olde Maat Uus – מוזיאון שמציג את החיים של פעם בחיטהורן וההסטוריה המקומית
  • Museum The Old Earth – מוזיאון אבני חן ומינרליים המכיל כמה מוצגים נדירים בתחום.
  • Shell Gallery Gloria Marisמוזיאון שמוקדש לאוצרות ימיים – צדפות מיוחדות ועוד דברים שמקורם מהים.

טיפים ותובנות:

חיטהורן הולנד
  • ממליצים מאוד לעשות טיול רגלי בעיירה – אמנם שיט תעלות בחיטהורן הוא האטרקציה המרכזית כאן אבל אל תוותרו על  טיול רגלי לפני או אחרי השיט. השיט עצמו לא ארוך. יש מסלול מובנה שעובר דרך העיירה עד לאזור פתוח וחזרה למעגן הסירות. השיט נחמד בפני עצמו וזוכים גם לראות הבתים, הגשרים והפרחים אבל אי אפשר לעצור ולהתעכב יותר מדי אז אם תעשו רק שיט, תראו די מעט מהעיירה.
  • תביאו אתכם אוכל קל לפיקניק. נחמד ממש לעצור על האי הקטן, לעשות פיקניק משפחתי תוך צפייה בסירות, ציפורים וברווזים. 
  • אל תתקבעו על משכיר סירות מסויים שמישהו המליץ עליו. אפקט העדר לא תמיד מומלץ. תסתובבו תתרשמו מהסירות, המחירים והקליק שלכם עם המשכיר. לנו היתה חוויה לא נעימה עם מי שהשכיר לנו את הסירה שכעס על האיחור למרות שהתנצלנו ורצינו לשלם על תוספת הזמן. הוא כמעט הצליח להרוס לנו את החוויה מהמקום. והיו עליו אינספור המלצות ברשתות. מיותר לציין שאנחנו לא מצטרפים לממליצים.
  • אם אתם מגיעים בקיץ, תביאו כובעים. שטים בסירה פתוחה ללא קירוי והשמש יכולה לקפוח עליכם ולפגום בהנאה שלכם.
  • נסו להעדיף סירה שיש לה כמה מהירויות. אם תהיו באזור שפחות מעניין אתכם ותרצו לסיים אותו מהר, כדאי שתהיה לכם אופציה להאיץ.
  • ממליצים לוותר על שיט באזור הטבע וקני הסוף. זה מתחיל נחמד אבל נהיה קצת מונוטוני וחוזר על עצמו ואז אתם סתם שטים שם במשך שעה בקצב איטי ובלי לראות שום דבר מעניין ממש. שיט של שעה לגמרי מספיק כדי לשוט בין בתי העיירה בלבד. קחו שעתיים רק אם בכוונתכם לעשות פיקניק ארוך ונינוח על האי לפני שאתם ממשיכים. אם נשאר לכם זמן ואתם נהנים מהשיט עצמו, שוטו להנאתכם באזור הפתוח בלי להיכנס לתעלות של קני הסוף.
  • שימו לב לזמנים. קחו בחישוב את עומס הסירות וקצב השיט ותכננו בהתאם אם לעצור איפשהו ולכמה זמן. 

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.