הולנד עם ילדים – המסלול הקלאסי

ביוני-יולי 2017 נסענו לטיול משפחתי של 17 יום בהולנד. הולנד עם ילדים זה מסלול קלאסי והיה ברשימת היעדים המועדפים עלינו מזה זמן רב. מה שהופך את הולנד יעד מושלם לטיול עם ילדים הוא מרחקי נסיעה קצרים, שפע של אטרקציות, כפרי נופש רבים שפזורים בה, עיירות יפות ואנשים נחמדים ודוברי אנגלית. בקיצור, הולנד עם ילדים? בהחלט כן.

תקציר הפוסט והמסלול

מוזמנים ללחוץ על יום ספציפי כדי לעבור ישירות לפירוט לגביו

יום 1 – נחיתה בבריסל אחר הצהריים. נסיעה של שעתיים עד למלון בהולנד.

יום 2 – שוק הגבינות באלקמאר + סיור בעיר. הגעה לדירה בכפר הנופש.

יום 3 – מוזיאון הרכבות ומוזיאון תיבות הנגינה באוטרכט

יום 4 – נסיעה לאמסטרדם. מוזיאון המדע נמו, מוזיאון הימאות.

יום 5 – זאנזה סחאנס, סיור במרכז המבקרים ואז טיול בעיירה. בהמשך, טיול על הטיילת של וולנדם

יום 6 – שיט תעלות בחיטהורן, סיור בפארק המיניאטורות מדוראדאם בהאג וסיום היום בטיילת של סכיפינגן.

יום 7 – שופינג, מנוחה ובילוי במתקני כפר הנופש (בבריכה ומתקני המשחק).

יום 8 – מוזיאון אשר בהאג, טיול בעיירה ליידן.

יום 9 – המוזיאון הפתוח בארנהיים.

טיפים והמלצות

מוזמנים לקרוא את מסלול ההמשך שעשינו כאן – טיול משפחתי במחוז לימבורג, הולנד הפחות מתויירת

טיול בהולנד עם ילדים - פרטיים כלליים לפני שמתחילים

טיסה: ניתן להגיע להולנד בטיסה ישירה לאמסטרדם או לחילופין לטוס לבריסל ומשם להגיע ברכב להולנד. אנחנו מצאנו טיסה זולה לבריסל וגם עלות השכרת הרכב יצאה זולה יותר שם והוזילה משמעותית את הטיול.

הרכב נוסעים: זוג + 2 ילדים בגילאי 13 ו-5

טיסות: אל על. ניצלנו נקודות שצברנו בנוסע המתמיד בכדי לקנות כרטיס אחד תמורת מסים בלבד. סה"כ שילמנו על 4 כרטיסי טיסה 770 דולר

רכב: חברת הרץ. עלות כולל ביטול השתתפות עצמית – 450 דולר ל-17 יום.

מסלול: את הטיול שלנו בהולנד עם ילדים אחלק לשני מסלולים בני כ-8 ימים כל אחד. המסלול הראשון הוא המסלול הקלאסי הכולל אטרקציות שרוב המגיעים להולנד סביר שיעשו. בתכנון החלק הראשון נעזרנו רבות בספר המשפחה המטיילת להולנד. המסלול השני מתרכז באזור בהולנד שקצת פחות מתוייר על ידי ישראלים, אזור דרום מערב הולנד הנקרא מחוז לימבורג.

יום 1 - יום הטיסה – מתחילים את הטיול בהולנד עם הילדים

נחתנו בבריסל אחר הצהריים ולקחנו את הרכב השכור שהזמנו. החלטנו להסתפק ברכב קטן הפעם, רנו קליאו. ברגע הראשון לא היינו בטוחים שנצליח לדחוס שתי מזוודות, תיק גדול ושני ילדים פנימה. אבל עם קצת מאמץ הכל נכנס.

החלטנו לא להתעכב בבריסל ולנצל את היום כדי להגיע להולנד ולהתחיל את היום למחרת בלי נסיעות מיותרות. כיוון שכפר הנופש שהזמנו מקבל אורחים רק בימי שישי, הזמנו מלון ללילה הראשון שיהיה קרוב להיכן שתכננו לטייל למחרת. שעתיים נסיעה בנופים פסטורליים של שדות ירוקים משובצים בפרות, סוסים וכבשים, והגענו למלון akersloot. לא היו לנו ציפיות רבות מהמלון, שכן הוא היה רק תחנה זמנית בדרך. למרבה ההפתעה הוא התגלה כמלון סופר נחמד. חדר ענקי עם שתי מיטות זוגיות. חדר אמבטיה הכולל גם אמבטיה וגם מקלחת זרמים שצועדים לתוכה. בלובי היתה מסעדה חביבה שסגרה לנו גם את ארוחת הערב ליום המעייף הזה. מחר מתחיל הטיול.

יום 2 – אלקמאר – שוק גבינות הולנדי טיפוסי

ביום שישי מתקיים שוק הגבינות באלקמאר. סיבה מצויינת לבחור בעיירה הזו להתחיל את הטיול שלנו בהולנד. מדובר בטקס שבועי עתיק יומין שבו גבנים מציגים את הגבינות שלהם לקהל ואז מביאים אותן לבית השיקלה לצורך שקילתן ו של הבאת גבינות ואז שקילתן וקנייתן במכירה פומבית על ידי סוחרים. כיכר העיירה מתמלאת כולה בכיכרות צהובות של גבינות ואנשים בלבוש מסורתי וכלים מסורתיים.

מסביב יש שפע דוכני אוכל וכמובן טעימות של גבינות.

שוק הגבינות הוא האטרקציה המרכזית שמביאה את מרבית האנשים לאלקמאר אך גם בלי השוק, מדובר בעיירה ציורית ומקסימה שכיף לטייל במדרחוב שלה.

מחפשים עוד מידע על שוק הגבינות של אלקמאר? מוזמנים ללחוץ כאן

מאלקמאר המשכנו אל כפר הנופש שלנו  Resort de Rijp של רשת Europarcs.

כפר נופש נחמד במיקום מצויין ועלות מאוד סבירה. למי שמחפש כפר נופש שיהיה עתיר בפעילויות והפעלות – זה ממש לא המקום. אבל מי שסתם רוצה דירה ממש נחמדה ומאובזרת במיקום מרכזי וקרוב לרב האטרקציות – המקום מצוין. הדירה שלנו ישבה על שפת תעלה עם סלון ומטבח גדולים, 3 חדרי שינה, אמבטיה גדולה וחדר שירותים נפרד. המון מקום, המון אור טבעי מהחלונות הגדולים. המטבח מצויד לא רע בכלל ואפילו קיבלנו ערכה עם ציוד ראשוני בסיסי – טבליות למדיח, סבון. שקית אשפה, סקוץ' וכו. נחמד.

מה בכל זאת יש במקום ? יש בריכה חיצונית, מגרש משחקים חביב עם פינת חי קטנה, אגם קטן, שדה כדורגל עם שערים ובריכה מקורה קטנה וחביבה. יש גם מסעדה, קיוסק קטן וספא. אפשר לשכור סירה ולשוט בה אפילו אל מחוץ לכפר. לצרכים שלנו בשבוע הזה, המקום היו מושלם.

למידע נוסף על כפרי נופש בהולנד, מוזמנים לקרוא כאן

יום 3 – אוטרכט – מוזיאון רכבות ומוזיאון תיבות נגינה

התעוררנו לבוקר גשום, בדיוק כמו שהבטיחה התחזית. בתכנית שלנו להיום היו מוזיאון הרכבות ומוזיאון תיבות הנגינה באוטרכט. התכנית מתאימה למזג האוויר אז אין צורך לבצע שינויים.

היום הרשינו לעצמנו להתעורר מאוחר. בכל זאת חופשה. מה שאומר שהגענו למוזיאון הרכבות רק בסביבות הצהריים. בקופה של המוזיאון קנינו את כרטיס המוזיאונים שישרת אותנו נאמנה בטיול. כמובן שמוזיאון הרכבות (וגם מוזיאון תיבות הנגינה אליו נגיע אח"כ) כלולים בכרטיס. המוזיאון מקסים. כל אחד מצא בו משהו שעניין אותו. בן החמש התמוגג מדגם רכבת שהופעל בלחיצת כפתור או רכבת הילדים שנסעה בחוץ. גיל העשרה התרשמה יותר מקולנוע רב מימדי שדימה נסיעה ברכבת ובחלל. העיקר שכולם נהנים.

יצאנו בשלוש ומיהרנו למוזיאון תיבות הנגינה שידענו שפתוח רק עד חמש. קצת לחוץ ואנחנו בדרך כלל לא אוהבים לרוץ בלחץ בטיולים, אבל כנראה זה ה׳מחיר׳ של היציאה המאוחרת הבוקר.

מוזיאון תיבות הנגינה מתגלה כמקום מקסים ומעניין ביותר. הסיור במקום הוא בליווי מדריך שמדגים ומסביר על המוצגים (תיבות נגינה מסוגים וגדולים שונים שחלקן הגדול עדיין עובדות). העובדה שיש להם חוברת הסבר בעברית מסייעת גם לבת העשרה שלנו לעקוב בקלות אחרי ההסברים.

התחזית הבטיחה שהגשם ייפסק לקראת חמש. כשאנחנו יוצאים מהמוזיאון אנחנו מגלים שהתחזית טעתה ובחוץ גשם שוטף. התכנית להסתובב בעיר עצמה נגנזת ואנחנו מחפשים מקום לארוחת ערב.

ההיצע הקולינרי שוב לא מפיל אותנו מהרגליים ואנחנו די מתקשים למצוא מקום לטעמנו. בסוף מוצאים מקום שנראה נחמד (Bij Moov). לוקח לנו קרוב לשעה לקבל את מה שהזמנו. עם שני ילדים רעבים, זו ממש לא אטרקציה להמתין כל כך הרבה. רושמים לעצמנו תזכורת, להיכנס למסעדות רגע לפני שממש רעבים כי זה הקצב פה, נינוח ולא ממהר, לטוב ולרע.

יום 4 – אמסטרדם עם ילדים – מוזיאון נמו ומוזיאון הימאות

נוסעים לאמסטרדם. בהמלצת הספר המשפחה המטיילת אנחנו נוסעים לרציף 3 בנמל אמסטרדם שם אמורה הייתה להיות חניה חינמית. למרבה הצער מגלים שהחניון החינמי נסגר וסביבו יש רק חניה עם מדחנים. 8 יורו מקנים לנו חניה עד שבע בערב. לא חינם אבל גם לא ממש נורא.

מהחניון לוקחים מעבורת שלוקחת אותנו לעיר. המעבורת הינה בחינם והיא מורידה אותנו בתחנה המרכזית של אמסטרדם. מכאן הליכה רגועה של כרבע שעה מביאה אותנו למוזיאון נמו למדע.

קראנו המון המלצות נלהבות על המקום כך שהגענו עם ציפיות גבוהות. לתחושתנו השבחים מעט מוגזמים. אולי זה בגלל שכבר היינו בכמה מוזיאוני מדע ברחבי העולם, אבל האמת היא שלא נפלנו מהרגליים כאן, וגם הילדים לא ממש. המוזיאון גדול ונחמד אבל לא ראינו או חווינו שום דבר יוצא דופן. לפחות לא עבור מי שכבר היה במוזיאון מדע מוצלח (אנחנו זוכרים לטובה במיוחד את המוזיאון בדנמרק ואת זה בזלצבורג). ההדגמות עצמן המבוצעות ע"י עובדי המוזיאון מבוצעות בהולנדית (למרות ששאלו אם יש דוברי אנגלית בקהל והיו לא מעט כאלה…).

הילדים בילו שם כמה שעות טובות בהנאה אבל כשאמרנו לילדים שהגיע הזמן ללכת, הם לא הביעו שום התנגדות. (בזלצבורג למשל הם סירבו לצאת ולא מיצו גם אחרי שעות במקום). נישנשנו משהו קל בקומה העליונה של המוזיאון והמשכנו הלאה.

מנמו המשכנו למוזיאון הימאות. הגענו אליו סביב שלוש כשפתוח רק עד חמש. אבל כיוון שהכניסה חינם עם כרטיס המוזיאונים, החלטנו ששווה להיכנס ונספיק מה שנספיק.

המוזיאון הזה היה הצלחה מסחררת. אולם הכניסה מרהיב. יש ארבעה אגפים. אנו הספקנו לבקר רק בשניים, אבל אלה השניים שיותר מעניינים לילדים. במוזיאון מוצגים ומשחקים אינטראקטיביים רבים (למשל "דלי" דיגיטאלי שכל ילד סוחב ואשר שואל שאלות שהפתרון שלהם נמצא ברחבי המוזיאון). גולת הכותרת הייתה, ללא ספק, ספינת עץ ענקית ויפיפה שיכולנו להיכנס לתוכה ולראות איך בדיוק נראו ספינות מסחר שכאלה. מקסים וחווייתי למבוגרים וילדים כאחד. גם הסיור הוירטואלי בתוך מכולה היה מעניין מאוד.

יום 5 - זאנסה סחאנס + וולנדם

היום סוף סוף זכינו ביום עם מזג אויר מצויין. השמש זרחה והיה נעים וכיף. התכנית להיום היתה זאנזה סחאנס (Zaanse schans) ואחריה וולנדם (Volendam). התחלנו בזאנזה סחאנס. מיקום הכפר שלנו שוב הוכיח את עצמו ותוך כעשרים דקות הגענו ליעד. חניה בחניון עלתה 10 יורו. מכאן תכננו ללכת ישר לכפר ולתחנות הרוח. ההמלצות על המוזיאונים במרכז המבקרים היו יחסית צוננות. אבל כיוון שנכללו בכרטיס המוזיאונים, החלטנו להציץ בכל זאת. הופתענו מאוד לטובה! המוזיאון מושקע מאוד ומעניין. בעיקר אהבנו מיצג אינטראקטיבי שעשה הדמיה של האזור בעבר כשהיו עשרות רבות של תחנות רוח ואת השחזור של תהליכי ייצור עוגיות ושוקולד במפעל. הילדים יכלו ״להפעיל״ מכונות למיון עוגיות ובונבונים תוך כדי צבירת נקודות ושבירת שיאים של קודמיהם. נחמד מאוד.
מכאן המשכנו לטיול בכפר. המקום מקסים ופסטורלי והמצלמה עבדה שעות נוספות. נכנסנו לתחנת רוח אחת שהכניסה אליה היתה חינמית ועוד תחנה בתשלום (4 יורו למבוגר, 2 לילד. בן החמש חינם) שניתן היה לטפס בתוכה למעלה וממש לעמוד בסמוך לכנפיים המסתובבות של התחנה. מרשים ביותר! מה שכן, הטיפוס לקומה העליונה מתבצע באמצעות גרם מדרגות מאוד מאוד תלול, כמעט דמוי סולם. בחלקו אין מעקה. כך שהיה די מאתגר לעלות ולרדת משם עם בן החמש שלנו. אפשר היה לרכוש כרטיס משולב לכמה תחנות רוח (או לכולן, לא בדקנו), אנחנו הסתפקנו באחת הזו. הרעיון די חוזר על עצמו ולא הרגשנו צורך ביותר.

ביקרנו גם ב״חוות הגבינה״ שיש בכפר והיא הרבה יותר חנות גבינה מאשר חווה. אבל בחוץ היו עיזים ופרות שאפשר היה ללטף ולהאכיל ותרנגולות שהסתובבו בין כולם ובפנים היו טעימות של מבחר גדול של גבינות טעימות ביותר. כך שאמנם ממוסחר מאוד, אבל עדיין מהנה.

בסביבות הצהריים מיצינו והמשכנו לוולנדאם. שוב נסיעה קצרה למדי של פחות מחצי שעה. היתרון של טיול מחוץ לעונה הוא שמצאנו שפע של מקומות חניה ממש קרוב לטיילת.

וולנדם היתה נחמדה. מוזיקה ורחובות מקושטים, דוכני רחוב, חנויות מזכרות. פסטורליה הולנדית טיפוסית. לאורך הטיילת היו כמה חנויות שניתן היה להצטלם בהן בתלבושות הולנדיות טיפוסיות. המחירים די אחידים אבל התור היה הרבה יותר ארוך באלה שבתחילת הרחוב. כך שאם יש עומס שווה ללכת עוד במעלה או מורד הרחוב עד לחנות הבאה. אצלנו בכל מקרה, הילדים לא רצו, אז ויתרנו. במקום זה הסתפקנו במאכלי רחוב (צ׳יפס ומיני פנקייקים) וקצת מזכרות.

יום 6 - חיטהורן ומדורדאם – שילוב לא הגיוני אבל בכל זאת

גם היום היה צפי ליום יפה ולכן ייעדנו ליום זה את הטיול בחיטהורן (Giethoorn) שרבים הבטיחו לנו כי יהיה גולת הכותרת של הטיול. להבדיל מכל שאר האטרקציות, חיטהורן נמצאת די רחוק מנקודת הלינה שלנו. כמעט שעה וחצי נסיעה. בחרנו לנסוע דרך המסלול שעובר מעל סכר אפסלוידייק (Afsluitdijk) שבו אתה מרגיש שאתה נוסע מעל המים עצמם. שתי ציפורים במכה. מעניין אבל לא מסלול חובה. רק למי שגם ככה בסביבה.

חיטהורן אכן יפה ופסטורלית בדיוק כמו שאומרים שהיא והמצלמה שלנו תקתקה בלי סוף. יש שורה ארוכה של משכירי סירות מסוגים וגדלים שונים. שכרנו סירה, עשינו שיט ארוך למדי של שעתיים שעבר גם באזור הכפר והבתים הציוריים וגם באזור טבע שהיה קצת פחות מעניין לטעמנו.
עם זאת, המקום הרגיש קצת ממוסחר. למרות שהיינו מחוץ לעונה, היה צפוף בתעלות.

לפירוט מורחב על חיטהורן ומסלול השיט שעשינו בה, מוזמנים להקליק

סיימנו בחיטהורן בסביבות שלוש מה שהותיר אותנו בבעיה כיוון שבהולנד הכל נסגר בחמש והיה לנו זמן נסיעה ארוך לאן שלא נחליט ללכת. החלטנו ללכת לאטרקציה היחידה שמצאנו שפתוחה עד מאוחר – מדורדאם בהאג. לא בחירה הגיונית מבחינת מרחקים ונסיעות אבל אילוצי מזג אויר ושעות פתיחה עשו את היום לאופציה הכמעט יחידה לבקר במדורדאם. אז קדימה – נוסעים. שוב נסיעה ארוכה. שבסופה הגענו בסביבות שש.

שימו לב – קיים כרטיס משפחתי מוזל למדורדאם אך לא ניתן לרכוש אותו בקופה אלא רק בהזמנה אונליין. יצא 50 יורו למשפחה של 4 במקום 66 כך ששווה להזמין אונליין. אנחנו ביצענו את ההזמנה דרך הנייד כשהגענו למקום.

נכנסים בידיעה שזמננו קצוב כי בשמונה סוגרים. המקום מתגלה כהצלחה מסחררת בקרב הילדים. שניהם מתרוצצים, לוחצים על כפתורים שמפעילים דברים, מזהים מקומות שהיינו בהם או סתם מצטלמים ליד מבנים מיניאטוריים. הזמן לגמרי טס כשנהנים ושעתיים חולפות להן בן רגע. אבל הספקנו לראות הכל ולהנות ואפילו החניה הייתה בחינם.

עשר דקות נסיעה ממדוראדם נמצאת טיילת סכיפינגן שם אנחנו אוכלים בארוחת ערב. לצערנו אין לנו זמן לטייל אבל הכל נראה מקסים מסביב. חולות לבנים, גלגל ענק אי שם במרחק, טרמפולינות ועוד כל מיני. מוצאים מסעדה חמודה (Copacobana). עיצוב מדליק בסגנון ברזילאי, אוירה נעימה וכיפית. לאוכל כרגיל לוקח זמן להגיע. אבל כשהוא מגיע, הוא טעים.

מגיעים חזרה לדירה שלנו באחת עשרה בלילה. דקה לפני ששערי הכפר ננעלים. זה הכי מאוחר שהסתובבנו בטיול המשפח

יום 7 – יום של שופינג ומנוחה בכפר הנופש

בבוקר אנחנו עושים קצת שופינג בעיירה הופסדורפ (Hoofddorp) שקרובה לשדה התעופה סכיפהול (עשר דקות). המרכז גדוש בחנויות כולל חנות פרימארק, למי שזה חשוב.

אחר הצהריים מוקדש לבילוי במתקני כפר הנופש. גן המשחקים, פינת החי, הבריכה המחוממת שהייתה די ריקה ואפילו קצת כביסה שיהיה לנו להמשך הטיול.

יום 8 - האג וליידן

היום אנחנו חוזרים להאג והפעם בתכנית – מוזיאון אשר (Escher in Het Paleis). חנינו בחניון ממש קרוב למוזיאון. המוזיאון לא נכלל בכרטיס המוזיאונים והכניסה עלתה לנו 25.5 יורו לארבעתנו בכרטיס משפחתי. המוזיאון היה חביב אך קצת פחות משציפינו. הילדה ששמעה לא מזמן הרצאה על אשר והמשטחים הגיאומטרים שלו, מצאה כאן עניין, הילד אהב יותר את המנורות בצורת חיות וחפצים שונים וכמובן את כל מה שאינטראקטיבי וניתן ללחוץ או לשחק איתו. בסוף עשינו תמונה משפחתית (בתשלום) על רצפה עקומה שיוצרת אשליה אופטית שהילדים גדולים יותר מאיתנו המבוגרים.

בחמש המוזיאון נסגר. מצד שני היום יום חמישי, יום שבו החנויות פתוחות עד תשע!! אנחנו נוסעים לעיירה ליידן ומתחילים לטייל ברחובות הציוריים שם. מקום יפה. תעלות וגשרים מכל עבר, צריחי כנסיה, תחנת רוח בעלת שבע קומות. מתחיל גשם וכולם רעבים אז נכנסים לאכול משהו במסעדה נחמדה שמצאנו (Donatello's). האוכל מצוין, השרות כרגיל מזדחל ואיטי ועד שאנחנו יוצאים כבר לא נשאר הרבה זמן לקניות. לא עזר הרבה שפתוח עד מאוחר. אנחנו לא מספיקים לעשות פה יותר מדי שופינג. עם מגבלת השעות פה זה ממש לבחור בין אטרקציות לבין קניות. חוזרים הביתה לארוז. מחר עוזבים את כפר הנופש הזה בדרך לכפר הבא.

יום 9 – ארנהיים – המוזיאון הפתוח הכי מוצלח שהיינו בו

הגענו עם אוטו די מלא ועכשיו הוא ממש מתפקע. אולי לא קנינו הרבה אבל מה שקנינו תופס נפח ויש לנו גם מצרכים שאנחנו מעבירים איתנו לבית הבא. פתאום האוטו הקטן נראה רעיון פחות טוב. אבל איכשהו אנחנו מצליחים לדחוס הכל פנימה. צפוף אבל אפשר לנסוע.

את המפתח נוכל לקבל רק אחרי צהריים אז בדרך אנחנו עוצרים לביקור במוזיאון הפתוח בארנהיים. כלול בכרטיס המוזיאונים. חניה בתשלום.

המוזיאון הזה ממש חמוד. כבר היינו במוזיאונים פתוחים בכמה וכמה מקומות אבל כאן זה הרגיש קצת יותר חי. כמעט כאילו אנשים עדיין חיים בבתים האלה. יש בתים שהם רק מוצגים דוממים אבל יש כמה וכמה מקומות שבהם יש מישהו/מישהי בלבוש מסורתי שמסביר ומדגים. יש גם פעילות אינטראקטיבית כמו רפסודה שעולים עליה ומשיטים מצד לצד או כיכר שבה אופניים עתיקים עם גלגל קדמי ענק ואחורי קטן ועוד סוג של רכב שמניעים עם הידיים. הכיכר היתה מלאה בילדים שהשתעשעו בכלי הרכב המוזרים בעוד ההורים נחו על הספסלים או בבית הקפה הצמוד.

עוד מקום שהילדים אהבו במיוחד היה חוות הילדים. שם בשעה נקובה הילדים יכלו להיכנס לסייע בעבודות החווה. להבריש כבשים, להאכיל עיזים, כבשים ופרות, לשאוב מים מבאר ולתת לחיות. נרשמה התלהבות בקרב הילדים. במיוחד שלא היה עמוס והם יכלו לעשות הכל הכל.

בחצר החווה היו כל מיני מתקנים להדמיית הפעולות שעשו בחווה בעבר. פרות מעץ שאפשר היה לחלוב, גיגיות כביסה וגיהוץ של פעם (שגרמה לנו להעריך את הנוחות שבמכונת הכביסה הביתית שלנו), מתקן לנשיאת כדי מים על הכתפיים. היינו צריכים לגרור את הילדים משם מרב שהם נהנו.

במוזיאון עוברת גם רכבת חשמלית שאיתה אפשר לעבור ממקום למקום. אחרי שלוש שעות פלוס לא סיימנו לראות כל מה שיש כאן. הביקור בארנהיים מסיים את חלקו הראשון של הטיול שלנו.

טיפים ותובנות:

• בשבוע הזה עשינו מסלול שבו בעצם יצאנו כמעט כל יום לטיול או אטרקציה כלשהי. כיוון שכך לא ראינו צורך לשהות בכפר נופש גדוש אטרקציות שאותן לא ננצל ובחרנו לגור בכפר דירות פשוט יחסית במיקום נוח ומחיר אטרקטיבי.
  • שעות הפעילות בהולנד ברב המקומות הן עד השעה חמש אחר הצהריים. מה שאומר שקשה מאוד להספיק יותר מאטרקציה אחת או לכל היותר שתיים ביום. תכננו את המסלול שלכם בהתאם.
  • גשם הוא אפשרות בכל ימי השנה. מאחר ובהולנד יש שפע גדול של מוזיאונים מעולים ופעילויות מקורות שונות, מומלץ לשמור את המקומות האלה לימים הגשומים ולנצל ימי שמש לאטרקציות חיצוניות. תכננו מסלול גמיש והתאימו למזג האוויר.
  • כרטיס המוזיאונים. בזמן ביקורנו בהולנד כרטיס המוזיאונים היה תקף לחודש מיום הפעלתו ואיפשר כניסה בלתי מוגבלת למוזיאונים הכלולים בו. כיוון שכך הוא היה מאוד משתלם עבורנו ונכנסנו באמצעותו למקומות שאולי לא היינו שוקלים להיכנס בתשלום נפרד. למרבה הצער, תנאי הכרטיס הורעו וכיום ניתן להשתמש בו לכניסה ל-5 מוזיאונים בלבד. לכן כדי להחליט אם הוא משתלם או לא, צריך לבחון לאיזה מוזיאונים אתם מתכננים להיכנס בוודאות ולחשב כמה יעלו ביקורים עם ובלי הכרטיס.
  • קיימות עוד כמה אטרקציות פופולריות כמו אפטלינג או פארק הוחה ולואה, שניתן להגדירן כשייכות למסלול
  • הקלאסי שכל מטייל בהולנד ישקול. אצלנו משיקולים שונים האטרקציות הנ"ל נכנסו בהמשך הטיול שלנו ותוכלו למצוא פירוט לגביהן בפוסט הבא.

לפוסטים נוספים על הולנד מוזמנים לקרוא:

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.