שבוע בארדנים של בלגיה עם ילדים – טיול משפחתי ביעד קסום ומפתיע

אזור הארדנים של בלגיה אינו מוכר או פופולרי כמו הולנד או היער השחור בגרמניה וזאת למרות שיש לו שפע אטרקציות ונקודות עניין להציע למשפחה המטיילת עם ילדים. טירות, מערות, עיירות ציוריות, פארקי שעשועים ופעילויות אקסטרים. תגלו שהאתגר הכי גדול הוא לבחור מה לעשות ועל מה לוותר. מוזמנים לקרוא ולגלות מה יש לארדנים הבלגיים להציע לכם.
נאמור בלגיה
אזור הארדנים של בלגיה אינו מוכר או פופולרי כמו הולנד או היער השחור בגרמניה וזאת למרות שיש לו שפע אטרקציות ונקודות עניין להציע למשפחה המטיילת עם ילדים. טירות, מערות, עיירות ציוריות, פארקי שעשועים ופעילויות אקסטרים. תגלו שהאתגר הכי גדול הוא לבחור מה לעשות ועל מה לוותר. מוזמנים לקרוא ולגלות מה יש לארדנים הבלגיים להציע לכם.

טיול בארדנים הבלגיים עם ילדים - פרטיים טכניים

הגעה: טיסה ישירה מתל אביב לשדה התעופה שרלואה, בפאתי בריסל, עם חברת ריינאייר (RYNAIR). 

הרכב נוסעים: זוג + שני ילדים בגילאי 17 + 10. 

תחבורה: שכרנו רכב מחברת AUTO EUROPE, רכב אוטומטי עם ביטול השתתפות עצמית, ניסאן ג'וק – עלה לנו 500 דולר לשבועיים.

 לינה: שהינו בכפר נופש Center Parcs Les Arddenes בבקתה מסוג קומפורט. שהיה בכפר הנופש הקנתה לנו מלבד לינה, כניסה חופשית לפארק המים, מתחם משחקים ועוד מספר אטרקציות. בנוסף היו בפארק אטרקציות נוספות בתשלום.

אופי הטיול: הטיול בארדנים היה חלק מטיול ארוך יותר של חודש בבלגיה. לארדנים הגענו אחרי כמה ימים בבריסל. בשהותנו באזור הארדנים, עשינו טיולי כוכב יומיים כשברב הימים טיילנו בשעות היום ואז סיימנו את היום בפארק המים. רב הנסיעות שלנו היו קצרות, חצי שעה ארבעים דקות. פה ושם היו טיולים למקומות קצת יותר רחוקים שאליהם נסענו כשעה וחצי. 

כמה פרטים על המסלול המוצע לשבוע בארדנים

אנחנו עשינו טיול של כעשרה ימים באזור הארדנים הבלגיים. שהינו בכפר נופש של רשת סנטרפארקס שכבר מוכרת לנו מטיול לדרום הולנד. הכפר עצמו כולל פארק מים, משחקיה ועוד מגוון אטרקציות שחלקן כלולות וחלקן בתשלום נוסף – בין היתר באולינג, מיני גולף, טניס, פארק חבלים ועוד. 

ברב הימים שלנו יצאנו לטיולי יום וחזרנו לבלות בפארק המים ובפעילויות בכפר הנופש עצמו. כדי שהמסלול יהיה שימושי גם עבור מי שלא שוהה בכפר נופש, ניסינו לתמצת פה מסלול של שבוע פעילויות נטו שעשינו (או שקלנו לעשות) בארדנים עצמם, לא כולל הבילויים בכפר הנופש עצמו. 

מבחינת מיקום בארדנים, אם אתם לא לנים בכפר נופש כמונו, ממליצים לשקול לינה באזור העיירה דורבוי (Durboy) שהיא גם מקסימה וגם מרכזית יותר ונוח יותר להגיע ממנה למקומות המוזכרים במסלול המוצע פה.

מוזמנים לקרוא גם את המסלול שלנו לשבוע בבריסל.

יום 1 - דורבוי, עיירה ציורית עצים מפוסלים ועוד

אנחנו יוצאים לכיוון העיר דורבוי (Durbuy), מרחק 45 דקות נסיעה ממקום הלינה שלנו. יש כמה וכמה דברים לעשות בדורבוי ואנחנו עוד נחזור אליה אבל היום באנו לפארק העצים המפוסלים TOPIARY. עלות כרטיס 4.5 יורו למבוגר מעל גיל 12, 1 יורו לילד. סה"כ 14.5 להרכב שלנו.

לגן יש שני צדדים שמחוברים דרך טרסה עליונה. בחלק הראשון הפסלים נחמדים אבל קצת פחות מרשימים משציפינו. בחלק השני כבר יש עצים מפוסלים ממש מרשימים כמו פיל ענק, אנשים, חפצים וחיות שונות. סה"כ פארק מאוד נחמד ומיוחד.

החניה ליד הגן עולה 7 יורו ליום (תשלום באשראי בלבד). כדי לא לשלם פעמיים על חניה,  משאירים שם את הרכב והולכים לטייל בעיר. אנחנו מגלים עיירה קסומה, ציורית וגדושה בתיירים. סמטאות ציוריות, חנויות מתוקות, טבע יפה שכולל נהר שזורם וחוצה את העיירה וסלע ענק שלידו כנראה עורכים מופעים בזכות האקוסטיקה הנהדרת שהוא יוצר.

ממליצים לנסות גלידה או מילקשייק ברשת Australian שהתחבבה עלינו בזמן שהיינו בבריסל  ויש לה סניף גם כאן. 

אנחנו בילינו כחצי יום בדורבוי ואז חזרנו לפארק המים בכפר הנופש שלנו. אך יש בעיירה ובסביבתה עוד דברים מעניינים לעשות:

  • מערת נטיפים HOTTON – אחת המערות היפות. מבחינת מיקום היא נוחה יותר להגעה מאשר האן סור לס המפורסמת יותר. גם עלות הכניסה נמוכה יותר.
  • הלבירינט – מבוך משולב משחקים והפעלות לילדים. מתאים לגילאים צעירים יותר.  
  • יש גם פארק הרפתקאות אתגרי, הקדשנו לו יום שלם. פירוט בהמשך. 

יום 2 - טירה מהאגדות, דינאן ואופניים על מסילה

אנחנו מתחילים את היום שלנו בנסיעה לטירת VEVES שנראית כלקוחה היישר מתוך סרט של דיסני. לגמרי טירה מספר אגדות. צריחים מחודדים, כרי דשא נרחבים, מוקפת יער וחומה.

אנחנו לא נכנסנו לטירה והסתפקנו בלראות אותה מבחוץ. מי שכן נכנס יוכל לבקר בחדרים ולהתרשם מפנים הטירה. ילדים יוכלו להתחפש לנסיכות ואבירים ולשחק משחק של חפש את המטמון ברחבי הטירה. 

אחרי הטירה אנחנו ממשיכים לעיירה דינאן. אחת העיירות היותר יפות שיצא לנו לראות בבלגיה ובכלל.

הדבר הראשון שתופס את העין בדינאן הוא כנסיה מרשימה שבנויה לרגליו של צוק מרשים עוד יותר. ומעליהם מתנשאת טירה.

אנחנו מתחילים בטיול בעיר עצמה. העיר היא מקום לידתו של ממציא הסקסופון, אדולף סקס. ובכל מקום שתביטו, תראו פסלי סקסופונים מעוטרים בציורים וקישוטים שונים. על הגשר שחוצה את הנהר יש סקסופונים משני הצדדים שכל אחד מסמל מדינה ויש הסבר שמראה את המרחק מבלגיה לאותה מדינה.

שימו לב – החניה בעיר היא בתשלום. יש שעות מסויימות שחינם, בדקו במדחנים.

לטירה שמעל העיירה אפשר לעלות ב-408 מדרגות או ברכבל (מחיר הרכבל, הלוך ושוב, כלול במילא במחיר הכניסה לטירה). אפשר גם לנסוע עם הרכב לטירה למעלה. היתרון – החניה למעלה חינם! בטירה תוכלו לראות מוזיאון כלי נשק והסטוריה ויש גם גן משחקים נחמד לילדים. אנחנו ויתרנו על כניסה לטירה כי היו לנו כרטיסים לאופני מסילה ולא מספיק זמן לשני הדברים.

הגענו ל-MOGLINES למסלול אופני המסילה. מדובר באופניים לעד 4 אנשים אשר נוסעות על מסילת רכבת ישנה. המסילה נוסעת בתוך נופים ירוקים ויפים. לקחנו את המסלול של 8 ק"מ. יש גם מסלול של 6 ק"מ ומסלול של 14 שמשלב את שניהם. המסלול של ה-6 קצר יותר מבחינת רכיבה אבל כולל טיול רגלי בטבע כך שסה"כ משך הזמן שתבלו במסלול הזה ייצא 3.5 שעות. חובה להזמין מקום מראש. מספר האופניים מוגבל וההזמנה היא לשעות ספציפיות.

טיפ חשוב – המסלול יכול להיות מעט קשה, במיוחד אם אתם לא מאוד בכושר. הנסיעה היא בעליה (קלה אך מורגשת). רוכבים 4 ק"מ ואז יש תחנת עצירה בה אפשר להתרענן ולשתות משהו בבית קפה. בשלב זה ייתכן שתתפתו לחזור ברגל אבל מומלץ מאוד לא לוותר על החזרה באופניים כי בדרך חזרה, הכל בירידה וזה חוויה נהדרת וכיפית במיוחד!!!

טיפ 2 – הצטיידו במטבעות של חצי יורו לשירותים. אין שם איפה לפרוט. 

יום 3 - יום של כיף במרכז החלל האירופאי

אחד הבילויים שהכי ציפינו להם עם ילד חובב חלל וילדה חובבת אקסטרים הוא הביקור במרכז החלל האירופאי. ואכן שניהם נהנו פה בטירוף. מדובר בסוג של מוזיאון מדע אינטראקטיבי בנושא חלל. בכניסה יש מגוון "מבחנים" שבוחנים את הכישורים הנדרשים מאסטרונאוט. וברחבי המתחם יש שפע פעילויות ומתקנים שמלמדים ומאפשרים לחוות ולהתנסות בדברים הקשורים לחלל ולאסטרונאוטים. 

יש מתקני VR שמדמים הליכת ירח, מגלשה שמדמה נפילה חופשית ללא כח כבידה, קרוסלה צנטריפוגלית מהירה שמדגימה את הכוחות המופעלים בטיסה בחללית, תוכלו לבקר בכפר על מאדים וגם ללמוד איך וממה הוא בנוי, לבקר בפלנטריום וגם לקרוא ולראות הסברים על עוד שפע נושאים שקשורים לתחום החלל. 

חוויה מהנה ביותר שבה גם לומדים וגם נהנים מאוד. בילינו במקום יום שלם, 5-6 שעות וזה היה אחד משיאי הטיול שלנו. 

המקום מציע גם סופי שבוע שלמים לילדים שבמסגרתם הם יחוו ויתנסו בעוד שפע פעילויות שאינן פתוחות למבקרים "רגילים". נראה מאוד מעניין ומהנה למי שמתאים ו/או מתאפשר להשאיר את הילדים לישון במקום. 

טיפים: 

  1. הליכת החלל והקרוסלה הצנטריפוגלית יכולים להשפיע די חזק ולגרום לסחרחורות ובחילה. תהיו קשובים לעצמכם ותראו אם מתאים לעשות אותם וקחו קצת זמן להתאושש אחרי שסיימתם.
  2. הזמנה מוקדמת חוסכת 2 יורו לכרטיס. בנוסף, חפשו קופונים וכרטיסי הנחה. אנחנו הצלחנו להוזיל את העלות ב17% בזכות קופון והזמנה מוקדמת. 
  3. למרות הקרבה, לא מומלץ לשלב עם מערות האן סור לס, זה ייצא עמוס מדי ליום אחד.

יום 4 - פארק הרפתקאות אתגרי בדורבוי

יש בבלגיה בכלל ובארדנים בפרט, מספר פארקי הרפתקאות אתגריים עם שפע פעילויות ספורט ואקסטרים. אחרי שבחנו את ההיצע, בחרנו בפארק Adventure Valley בדורבוי מכיוון שיש בו פעילויות שיכולות להתאים לחובבי אקסטרים אך גם פעילויות מתונות יותר וכאלה שיכולות להתאים לילדים צעירים יותר וזה יותר התאים להרכב שלנו.

תכננו להגיע מוקדם ולהישאר בפארק כל היום. סביר להניח שגם כך לא תספיקו לעשות את כל מה שיש לפארק להציע, הן בגלל התורים ומשך הזמן שלוקחות הפעילויות עצמן, והן כי זה מתיש ומתעייפים.

הפארק מחולק לכמה אזורים שונים ויש גם אזור מקורה, כך שניתן לבלות כאן גם ביום גשום (יש כרטיס מיוחד למי שמגיע רק לאזור המקורה).

סוגי כרטיסים:

  • אדוונצ'ר (Adventure)  – עלות : 34 יורו לילד, 38 למבוגר
  • פליי (Fly) – עלות: 55 יורו  (מגובה 140 ומעלה) – כולל את האדוונצ'ר ועוד 3 מתקני אקסטרים
  • כרטיס מבקר שאינו עולה על המתקנים – 7 יורו.

בין הפעילויות שעשינו 

  • אבובים – גלישה באבוב במורד הר
  • מסלול טיול על רשתות שפרוסות בין עצים
  • לבירינט תלת מימדי
  • פארק חבלים – יש כמה וכמה מסלולים בדרגות שונות שמסומנות בצבעים שונים ויש מסלול אומגות.
  • פאסט טאג – נמצא במתחם המקורה. מסלול בן 3 אולמות שכולל חידות, אתגרים ומסלולים שונים שבכולם צריך לתייג ולצבור נקודות. הילדים בילו שם מעל לשעה. וסיכמו זאת כ"אחד הדברים הכי כיפיים בחיים".
  • סופר פליי –  אומגה שיוצאת ממעלה מגדל גבוה וחוצה את כל הפארק מלמעלה. אטרקציה לפליי קארד בלבד.
  • ביג אייר – אטרקציה לפליי קארד בלבד. קפיצה חופשית ממגדל לתוך מזרן אויר ענקי. חותמים לפני קפיצה על שחרור מאחריות לפארק. מטורף.

והיו עוד הרבה מאוד פעילויות נוספות שלא הגענו לעשות אותן.

כמה טיפים:

  • פארק החבלים הוא אחד המתקנים הכי פופולריים והכי עמוסים. מומלץ להתחיל שם מוקדם בבוקר. בצהריים אתם עשויים להיתקע בתור של מעל שעה רק להדרכה וזה לא כולל את התורים במסלולים עצמם.
  • במתקנים מסויימים כמו האבובים או הסופר פליי, צריך לסחוב את הציוד למעלה. זה יכול להיות קשה לילדים (שלנו ויתרו על סיבוב נוסף רק כי לא רצו לעלות שוב עם הציוד).
  • כרטיס הפליי עולה כמעט כפול מהכרטיס הרגיל. לא בטוח שזה שווה רק בשביל 3 מתקנים נוספים (סופר פליי, ביג אייר ונפילה חופשית).  אנחנו קנינו אותו לבת העשרה ובסופו של יום, הפעילויות שהיא הכי נהנתה מהן לא היו דווקא אלה שהיו נוספות לכרטיס הרגיל.
  • יש מתחם אוכל בכניסה שיש בו מבחר מצומצם מאוד של אוכל. יש מתחם נוסף באזור המקורה שבו יש מבחר רחב יותר וגם אזור משחק לילדים צעירים. קחו בחישוב שהאוכל בפארק לא זול. אם רוצים לחסוך, יש שפע של שולחנות פיקניק אז אפשר להתארגן ולהביא איתכם אוכל מהבית.

 

יום 5 - מערות האן סור לס

בהאן סור לס ישנן שתי אטרקציות מרכזיות שניתן לשלב או לעשות כל אחת בנפרד. הראשונה היא מערת נטיפים והשניה היא ספארי.

אם אתם עושים את שתי האטרקציות, שריינו יום שלם לביקור פה. 

את הכרטיסים לשתי האטרקציות קונים באותו מקום וגם היציאה אליהן היא זו בסמוך לזו. יש שביל שמוביל למערה ושבילים שמובילים למיניבוסים שמסיירים ברחבי הספארי.  

החנייה בעיירה היא או ברחובות עצמם עם תשלום לפי שעה במדחנים, או בחניונים שם התשלום לפי שעה. הכדאיות תלויה במשך הביקור שלכם במקום. אנחנו חנינו בחניון ושילמנו 7 יורו לכל היום. 

שימו לב, במקומות רבים תקראו שהכניסה למערה היא באמצעות רכבת קטנה והיציאה מהמערה היא באמצעות סירה. כדאי לדעת שזה כבר לא מעודכן. בעבר מכירת הכרטיסים היתה ממש במרכז העיירה ומשם רכבת קטנה הסיעה מבקרים עד לכניסה למערה. הכניסה הזו בוטלה ואין יותר רכבת. במקום זה צריך ללכת עוד עד סוף הרחוב שם קונים כרטיסים והולכים ברגל למערה. גם היציאה מהמערה בסירה לא התקיימה במועד ביקורנו אך לא הבנו אם זה בוטל לתמיד או שזה באופן זמני בגלל הבצורת והגובה הנמוך של מי הנהר.

 בכניסה למערה קיבלנו פרוספקט עם הסבר בעברית. הסיור במערה אינו עצמאי אלא בליווי מדריך אך הסיורים הם רק בצרפתית או הולנדית. אין אנגלית. כך שאת רב ההסברים לא ממש הבנו (הצרפתית שלנו לא ברמה שמאפשרת להבין דיבור שוטף ומהיר). המערה עצמה גדולה מאוד ויפה גם אם לא הכי יפה שראינו.

החלק המרשים הוא האזור לקראת הסוף שבו יש נהר תת קרקעי והנטיפים משתקפים בתוכו ויוצרים מראה מרהיב. והחלק שבו מקרינים מיצג אורקולי בתוך המערה על גבי הנטיפים. מעבר לזה, מערת הנטיפים נחמדה מאוד אך כבר ראינו כמוה ולא היה איזה משהו יוצא דופן. לתחושתנו העלות גבוהה מדיי  ובמערות נטיפים אחרות תשלמו פחות. שווה רק למי שעושה כמה אטרקציות במקום.

טיפים:

  • אם אתם קונים כרטיס משולב, חפשו קופונים. ניתן למצוא כאלה באינטרנט, בתחנות מידע לתיירים ובלובי של מלונות ובתי הארכה. ההנחות לרב רלבנטיות רק לכרטיס המשולב.
  • אם אינכם דוברים צרפתית או הולנדית, נסו להיות בקרבת המדריך ולשאול שאלות באנגלית. למרות שרשמית אין סיור באנגלית, אם תבקשו יפה, המדריכים ינסו לתת קצת מידע שתבינו. 
  • האן סור לס אינן מערות הנטיפים היחידות בבלגיה, הן רק היותר מפורסמות. למעשה יש כמה וכמה מערות נטיפים יפות שפזורות ברחבי האזור. אם המיקום לא נוח לכם, שקלו ביקור באחת ממערות הנטיפים האחרות אם זה משתלב לכם טוב יותר במסלול. 
  • במתחם יש גם פארק שעשועים גדול שבו הילדים יכולים לפרוק קצת אנרגיות.
  • אם עשיתם את המערות וגם הספארי, זה ימלא לכם את כל היום. במידה וכמונו עשיתם רק מערות (או רק ספארי), אז תוכלו לשלב את הביקור פה עם ביקור בעיירה נוספת כמו ROCHEFORT שלא רחוקה ויש בה טירה יפה שאפשר לבקר בה. 

יום 6 - עיירות ציוריות בדרך לנאמור

התכנית היתה להגיע לנאמור אך בדרך עברנו דרך כמה עיירות ציוריות שמשכו את תשומת ליבנו ועצרנו לטייל בהן גם:

– la roche en Ardennes – עיירה מקסימה. אפשר לעצור בנקודת תצפית על הכביש ולראות את כל העיר מלמעלה, הנוף מקסים. יש נהר שזורם בתוך העיירה ואפשר גם לשכור קייאקים ולשוט עליו.

העיירה עצמה ציורית עם המון חנויות וגלריות מתוקות. והכל מקושט בהמון פרחים. יש גם שרידי מצודה שמתנשאת מעל העיר ואפשר גם להיכנס ולבקר בה.

Marche en famenne – עוד עיירה מתוקה שחלפנו דרכה במקרה ועצרנו לסיבוב קצר. שדרה של פסלים צבעוניים משכה את תשומת ליבנו , בהמשך גילינו כי מדובר בתערוכה של פסלי KDOLL שיזם ארגון צדקה למען ילדים. הפסלים פזורים ברחבי העיר ויש אפילו גלריות שמציגות אותם. בחודשי הקיץ הפסלים מוצגים בעיירה ובחודשים אחרים הם נודדים ומוצגים במקומות אחרים. בנוסף ראינו בתים יפים, פסלים מסוגים שונים, מזרקות והמון פרחים.

הגענו לנאמור בשעות אחר הצהריים. נאמור נחשבת שער הכניסה לארדנים ועם זאת, אנחנו קצת פחות התחברנו אליה. מדובר בעיר גדולה יחסית כך שאם אתם מחפשים קצת חנויות, רשתות ווייב עירוני, תמצאו זאת כאן.  עם זאת, כעיר, היא לא הרגישה לנו מאוד תוססת. 

ובכל זאת, טיילנו ברחובות העיר ראינו את הכנסייה היפה של העיר (אי אפשר להיכנס, רק לצפות פנימה דרך חלון זכוכית דמוי חלון ראווה). טיילנו במדרחובים, בכיכר מרכזית ראינו את פסל החילזון הכלוא והחופשי שהם סמלי העיר ומסמלים את הקצב האיטי שהעיר מתנהלת בו. 

גם על הצוק שמעל נאמור מתנשאת טירה ענקית שניתן לבקר בה. ההגעה לטירה היא ברכב או ברכבל שיוצא ממרכז העיר. לצערנו, בגלל שהגענו לעיר מאוחר, פספסנו את שעת היציאה האחרונה של הרכבל ב-18:00. במקום זה נסענו ברכב למעלה למצודה של נאמור. לא נכנסנו בגלל השעה אבל יש המון נקודות עצירה ותצפית יפיפייה על העיר והנהר שזורם בה. בין אם תחליטו להיכנס לטירה ובין אם לא, מומלץ בחום להגיע לתצפית הזו הנוף עוצר נשימה.

אם כן תיכנסו לטירה של נאמור תוכלו לרכוש כרטיס משולב שכולל רכבת תיירים, ביקור בתעלות התת קרקעיות הרבות שיש שם וביקור במרכז המבקרים. ניתן גם לרכוש כרטיסים נפרדים לכל דבר. 

 

יום 7 - שופינג ופסטיבלים מקומיים

עוד כמה דברים שעשינו במהלך השהות שלנו בארדנים בבלגיה:

פסטיבלים מקומיים 

בעיירות שונות ברחבי הארדנים מתקיימים פסטיבלים וארועים מקומיים שונים:
בעיירה VIELSALM בה התגוררנו, נערך מדי חודש יולי פסטיבל מכשפות. אנחנו הגענו כמה ימים אחרי שהוא הסתיים אז רק ראינו שאריות של קישוטים ושלטים. בנוסף, באחד מימי ראשון שהסתובבנו בעיירה, היה פסטיבל מקומי קטן עם תזמורת ברחובות ודוכני אמנים ומזון. 
בעיירה Houffalize נערך באוגוסט פסטיבל השמש. מדובר בשלושה ימים של ארועים, מסיבות וחגיגות שונות שמסתיימות בקרנבל ותהלוכה ענקית עם תחפושת מרהיבות וחלוקה של ממתקים ומתנות לילדים (שמגיעים מצויידים בשקים ודליים ויוצאים עם שלל מהארוע). הארוע הרגיש כמו שילוב של עדלידע מושקעת מאוד והלואין.

שופינג 

טיול בארדנים הוא יותר טיול של טבע, נופים, עיירות ציוריות וכו'. אבל אם בכל זאת בא לכם קצת שופינג ממליצים לנסוע לכיוון לוקסמבורג שקרובה מאוד לבלגיה (ממקום הכפר שלנו לקח לנו 25 דקות עד לגבול). בצמוד לגבול יש מתחם עם הרבה חנויות וקניונים. בדרך כלל כשיש מתחמי קניות ממש על הגבול זה בגלל הפרשי מחירים בין המדינות. ואכן המחירים לתחושתנו היו זולים יותר מאשר בבלגיה. עברנו פעמיים את הגבול ללוקסמבורג בנקודות מעבר שונות ובסמוך לכל מעבר, היה מתחם קניות. 

ועוד כמה אטרקציות שלא עשינו ואולי תרצו לשקול

אטרקציות בארדנים

הרושם שלנו מאזור הארדנים הוא שיש שפע אינסופי של עיירות, פעילויות ואטרקציות נפלאות לעשות. חלק מהן עשינו וחלק מהן לא. לפעמים כי לא הספקנו, לפעמים כי בחרנו לעשות משהו אחר דומה ולפעמים כי זה לא התאים להרכב הספציפי שלנו. 

אז להלן רשימה של עוד מספר מקומות שאולי תרצו לבדוק ולשקול:

פארק כלורופיל – פארק חווייתי עם מסלול רשתות בין העצים ופעילויות להכיר את היער. נראה לנו מתאים לילדים צעירים יותר .

פארק הרפתקאות אתגרי בדינאן – להרכב שלנו העדפנו את הפארק בדורבוי. הפארק בדינאנט מכיל בעיקר פעילויות אקסטרים שיתאימו לבני עשרה ומעלה.

גני אנבואה – גנים יפים עם מזרקות. לעיתים יש במקום גם ארועים מיוחדים, כמו בחג המולד. הילדים פחות התעניינו אז ויתרנו

– רכבת שלושת העמקים – נסיעה ברכבת קיטור של פעם במסלול שעובר דרך שלושה עמקים יפים. שימו לב שבחודשי הקיץ הנוכחי רכבת הקיטור הוחלפה ברכבת אחרת בגלל החום, הבצורת והחשש משריפות. 

טירת בוליון – אחת הטירות הגדולות והמפוארות באזור ויש בה גם תצוגה של ציפורי טרף.

Action Center – יושב על הגבול בין בלגיה ללוכסנבורג. שפע פעילויות כמו קרטינג, סומו, באולינג, לייזר, VR ועוד. מוכרים חבילות שכוללות מספר פעילויות בתוכם. מתאים ליום גשום. 

תובנות ומסקנות

תובנות וטיפים שלנו לארדנים הבלגיים עם ילדים

  • מדובר באזור משופע באטרקציות ופעילויות שמרגיש כאילו טרם התגלה על ידי ההמונים. גם במקומות או בימים היותר עמוסים שחווינו, זה היה הרבה פחות עמוס וצפוף מאשר ביעדים פופולריים אחרים בהם יצא לנו להיות ביולי אוגוסט.
  • קחו בחישוב שאנגלית היא לא ברירת המחדל ולא תמיד תמצאו הסברים או הדרכות באנגלית. צרפתית ופלמית (או הולנדית שמאוד דומה לה) הן היותר שכיחות בכל מקום. 
  • ילדים בבלגיה זה לרב עד גיל 12 ומעל לזה הם כבר נחשבים מבוגר ומשלמים מחיר בהתאם. ובכל מקרה, ההנחות לכרטיסים לילדים אינן גדולות במיוחד וכמעט ולא נתקלנו בכרטיס משפחתי בשום מקום. 
  • דברים נסגרים יחסית מוקדם. אטרקציות לרב נסגרות סביב 17-18, סופרמרקטים נסגרים ב-19:00. אז תכננו את הימים שלכם בהתאם.
  • שימו לב לשעון. בקיץ מחשיך מאוד מאוחר (סביב 21-22:00) כך שירגיש לכם מוקדם יותר מהשעה בפועל. אם לא תשימו לב לשעה אתם עשויים כמונו, לפספס שעות כניסה לאטרקציות 🙂 
  • יש מבחר עצום של אטרקציות שמתאימות לכל גיל, וכל רמת פעילות שתרצו. לנופש רגוע תמצאו טיולים בטבע, שיט בנהרות, שיטוט נינוח בעיירות ציוריות וביקור בטירות, לחובבי ספורט ואקסטרים תמצאו לא מעט פארקי חבלים, קייאקים, אומגות, טיפוס ועוד שלל דברים ולילדים קטנים תמצאו מוזיאונים ופארקים אינטראקטיביים שמשלבים חוויה ולמידה.

עוד יעדים דומים שאולי יעניינו אתכם:

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. זיוה רענן

    יש לנו במשפחה זיכרון נהדר מטיול בארדנים לפני המון שנים. נראה כיף הטיול שלכם והמידע המקיף שאת מוסרת שווה זהב.

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.