10 דברים טעימים שאכלנו בקרקוב – אוכל בפולין לא מה שחשבתם

לאוכל הפולני יש מוניטין די רע ואחרי מספר ביקורים שלנו בפולין, אנחנו די מתקשים להבין כיצד נוצר. בכל ביקור שלנו תמיד מצאנו אוכל מגוון, טעים ומפתיע. הביקור הנוכחי בקרקוב לא היה שונה. במשך השבוע פשוט התמוגגנו מהאוכל שאכלנו. אז מה אוכלים בקרקוב פולין? מוזמנים לקרוא
פירוגי
לאוכל הפולני יש מוניטין די רע ואחרי מספר ביקורים שלנו בפולין, אנחנו די מתקשים להבין כיצד נוצר. בכל ביקור שלנו תמיד מצאנו אוכל מגוון, טעים ומפתיע. הביקור הנוכחי בקרקוב לא היה שונה. במשך השבוע פשוט התמוגגנו מהאוכל שאכלנו. אז מה אוכלים בקרקוב פולין? מוזמנים לקרוא

טיול קולינרי בקרקוב

אוכל בקרקוב

חלק ממה שעושה טיול כיפי ומוצלח הוא האוכל. לטעום מאכלים חדשים וטעימים או מאכלים מוכרים אבל בטוויסט שלא הכרנו. עבורי, עצם זה שלא צריך להתעסק בבישול אלא יוצאים כל יום להנות מאוכל חדש ושונה שמישהו הכין עבורי, זה כבר עונג צרוף. פולין היא אחד היעדים הקולינריים האהובים עלינו. וגם קרקוב היתה נהדרת עבורנו עם שלל דברים טעימים שיצא לנו לטעום ולנסות. אז הנה כמה דוגמאות לדברים שראינו, ניסינו ואהבנו. 

1. פירוגי

הכוכב הקולינרי הבלתי מעורער של ביקורנו בקרקוב הוא הפירוגי. מעין בצקנית שאפשר למצוא בשלל מליות ושלל רטבים. אני נמנעת מגלוטן ביום יום (לא אלרגית, רק נמנעת) ופשוט לא עמדתי בפיתוי. זה היה פשוט טעים!! ניסינו כמה וכמה סוגים. במילוי של בשרים שונים, גבינות, תפוחי אדמה. ניסינו עם ובלי רטבים. (פעם אחת ברוטב פטריות אלוהי ממש). והיו גם פירוגי מתוקים שלא הגענו אליהם. אם אתם מגיעים לקרקוב או בכלל לפולין, אתם חייבים לטעום כמה סוגי פירוגי. חייבים.

2. צלעות חזיר

מעדן נוסף שנפוץ כמעט בכל מסעדה הוא צלעות חזיר. לרב מגיע ברוטב ברביקיו או אחר. מנה די בסיסית אבל טעימה כל כך. לא היתה פעם שניסינו ולא נהננו. אפילו הילדה שלנו, שדי בררנית, ניסתה ואהבה. 

 

צלעות חזיר

3. גלידה

אנחנו יודעים שאיטליה היא בירת הגלידה ובכל ביקור שם יש צפי שנעצור בכמה וכמה גלידריות. אבל הופתענו לגלות שבפולין הגלידה לא פחות נפוצה. כל כמה מטרים נתקלנו בגלידריות וברובן השתרכו תורים ארוכים בכל שעות היום. יש גלידה רכה ממכונה, שדומה לגלידה האמריקאית, יש גלידות כדורים קפואים בטעמים ויש גלידריות "רגילות" של גלידות שמנת. מה שאהבתי במיוחד היה לגלות שלל טעמים מיוחדים כמו קרם תאנים, שוקולד עם גויאבה ועוד כל מיני טעמים מפתיעים וטעימים. 

 

4. ברך חזיר (Pork Knuckle)

את המעדן הזה גילינו כשביקרנו בצ'כיה לפני כשנתיים. שמחנו לגלות אותו שוב גם בקרקוב. מדובר בנתח שומני מאוד שמבושל בתנור. הבשר נהיה רך כמו חמאה והעור מעל נהיה קריספי ופריך אך שימו לב, העור שומני מאוד ועל אף שהוא טעים אי אפשר לאכול הרבה ממנו בלי לחוש בחילה קלה. המנה גדולה ומומלץ לחלוק בין לפחות 2-3 אנשים

5. מרק עוף

למרק עוף אין בדיוק מוניטין של מעדן או משהו שתחפשו במסעדות. איכשהו הוא מקושר למשהו שאוכלים כשחולים. אבל בקרקוב מצאנו מרק עוף מוצג לראווה בתפריט ובשלל תוספות אפשריות – ירקות, אטריות ואפילו פירוגי. המרק תמיד היה טרי וחם מאותו יום ובעיקר – טעים!! הבת שלנו ממש נהנתה והזמינה מרק מספר פעמים. הדבר היחיד שהיה חסר כדי שיהיה ממש מושלם הוא שקדי מרק 🙂 

6. סופגניות ולבינות

בקרקוב סופגניות הן לא מעדן של פעם בשנה אלא משהו שאפשר למצוא באופן שוטף. נתקלנו בלא מעט מאפיות מתמחות שהציגו בחלונות הראווה שלהן סופגניות בשלל מילויים וציפויים. אם אתם מאלה שמתבאסים כשחנוכה נגמר וצריך לחכות שנה עד שתוכלו למצוא סופגניות טעימות בכל מקום, קרקוב היא לגמרי המקום עבורכם.

גם הכוכבת השניה של חנוכה, הלביבה, מקבלת ייצוג מכובד בקרקוב. אמנם היא פחות נפוצה מהסופגניה שאותה תמצאו ברחבי העיר, אבל בהרבה מסעדות תוכלו לקבל לביבות תפוחי אדמה כתוספת או כמנה ראשונה. ניסינו והיה ממש טעים ומוצלח.

7. פיצה

פיצה היא כמובן לא אוכל פולני. היא מאכל איטלקי שדי הפך להיות מאכל בינלאומי שתוכלו למצוא בכל מקום שתגיעו אליו. אבל בטיול שלנו בקרקוב עם ילדים מצאנו רשת פיצריות בשם PIZZATOPIA שמתאימה בול למטיילים עם ילדים בררנים. את הפיצה מכינים בהרכבה עצמית כך שהילדים יכולים לבחור בדיוק מה יהיה על הפיצה שלהם, החל מהרוטב, כמות הגבינה וכמובן התוספות. מושלם. 

וגם חובבי הפיצות המיוחדות לא יצאו מקופחים. במסעדה אחרת בעיר מצאנו פיצה עם תוספות מעניינות במיוחד – איך נשמעת לכם פיצה עם תוספת בננה? 

8. קינוחים משוגעים

כשטיילנו בעיר נתקלנו בחנות שהציעה קינוחי שכבות בכוסות גבוהות. קצפות, פירות, שוקולדים, סוכריות ועוד שלל תוספות מושחתות במיוחד. בתפריט של המקום מצאנו גם גלידות עם שלל תוספות דומה. דגמנו גלידה מושחתת אחת וכוס קינוח שכבות. היינו שלושה אנשים (הילד לא חובב) ובקושי הצלחנו להתגבר על פצצות הסוכר האלה. היה טעים ומתוק להחריד. תחלקו  מנה – לא תצליחו לגמור מנה כזו לבד!

9. שניצל וצ'יפס

אם אתם נוסעים לחו"ל עם ילדים ואם הילדים שלכם בררנים כמו שלנו, אז אוכל שמתאים לחיך שלהם, הוא תמיד סוגיה משמעותית. פולין היא תענוג מהבחינה הזו. אחד היעדים שהכי קל לנו להסתדר עם ילדים. כמעט בכל מסעדה תמצאו שניצל וצ'יפס, אבני היסוד של תזונת הילד הבררן. ובדרך כלל זה אלה גם יהיה שניצלים טריים ונכבדים בגודלם, לא משהו תעשייתי ותפל. אז לגמרי, זה שיש אוכל נגיש לילדים בכל מקום, עושה לנו את החיים קלים וטובים יותר.

10. מאכלי חגים

מכירים את זה שיש מאכלי טעימים שיוצא לכם לאכול רק בחגים? אז בשבילי לשון בקר היא מאכל כזה. לא משהו שיוצא לי לאכול ביום יום ולא משהו שמוצאים בהרבה מסעדות. כך שכשראיתי את זה בתפריט, הייתי חייבת להזמין כמובן. והיה מעדן של ממש!

תובנות ומסקנות

אוכל בקרקוב

תובנות וטיפים שלנו לאוכל בקרקוב

  • יש בקרקוב אינסוף מסעדות מסוגים שונים. אתם יכולים ללקט המלצות מראש או סתם להסתובב, להסתכל על תפריטים ולהחליט במקום לפי מה שנראה לכם טוב. אנחנו זרמנו בלי תכנון ספציפי ולא קרה שממש נפלנו.
  • ראינו הרבה המלצות להימנע מ"מלכודות תיירים" בדמות המסעדות היושבות סביב הכיכר המרכזית. ישבנו כמה פעמים במסעדות כאלה ונהנינו מכל רגע. האוכל היה טעים, האוירה מסביב היתה נהדרת ושווה את התוספת במחיר. כמו בארץ, על מיקום טוב משלמים. 
  • אכלתם במסעדה שאהבתם? אל תהססו לחזור שוב ולדגום את אותה מנה או מנות אחרות שקסמו לכם בתפריט. לא תמיד חייבים לחפש מקום חדש. היו מסעדות שדגמנו יותר מפעם אחת וכך יכולנו לטעום עוד ממה שיש להן להציע.
  • אין בעיה עם אוכל לילדים בקרקוב או בפולין בכלל. אם הילדים שלכם אוכלים הכל, יש כאמור מגוון רחב של מסעדות. אך אם הם בררנים, לא תתקשו למצוא פיצות, שניצלים, צ'יפס וכל דבר אחר שעובר בקלות את הרדאר שלהם. יש מדינות בהם אנחנו מסתובבים הרבה עד שמוצאים משהו עבורם. בקרקוב, או בכלל בפולין, זה תמיד פשוט וקל. 

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.