לחוות כריסמס בחיפה – טעימה קטנה של חו"ל במרכז נגיעה מהבית

לא תמיד צריך להרחיק לשלל מקומות בעולם כדי להנות מחוויית כריסמס צבעונית ומנצנצת. אזור המושבה הגרמנית בחיפה התקשט לרגל החג בשלל קישוטים, עצים, בלונים מהבהבים ועוד שלל דברים שיגרמו לכם לשכוח שאתם בישראל. הכי קרוב לחו"ל שיש.
לא תמיד צריך להרחיק לשלל מקומות בעולם כדי להנות מחוויית כריסמס צבעונית ומנצנצת. אזור המושבה הגרמנית בחיפה התקשט לרגל החג בשלל קישוטים, עצים, בלונים מהבהבים ועוד שלל דברים שיגרמו לכם לשכוח שאתם בישראל. הכי קרוב לחו"ל שיש.

טיול כריסמס

אני ממש ממש אוהבת את כריסמס. כל הקישוטים, האוירה החגיגית בכל מקום, דוכנים שווקים ועוד – כיף אמיתי. 

בשנים האחרונות הקפדתי לטוס מדי נובמבר-דצמבר ליעד כלשהו בעולם כדי לחוות את חוויית הכריסמס. הייתי בבודפשט, ריגה, לונדון וגם השנה היו לי תכניות לטוס עד שהגיעה הקורונה וטרפה את כל הקלפים. 

אז לטוס אי אפשר השנה ובכלל כל השווקים והארועים גם ברחבי העולם, מתקיימים בפורמט מצומצם לעומת שנים קודמות. אבל מה זה אומר שלא נחווה כריסמס השנה? 

אז זהו שלא חייבים לוותר לגמרי כי גם בישראל אפשר למצוא כמה וכמה מקומות בהם חוגגים את הכריסטמס ממש כמו בחו"ל. ואחד המקומות הכי מומלצים לחוות כריסמס זה בחיפה.

כריסמס בחיפה 2020 - מצא את ההבדלים

חווינו כריסמס בחיפה גם בשנים קודמות ויש כמה הבדלים השנה.

מידי שנה העיריה מציבה עץ ענק במרכז השדירה כשהעץ מקושט בסמלי שלוש הדתות. בנוסף השדירה כולה מקושטת ומסוככת באורות מנצנצים. השנה אין עץ מרכזי ואין כמעט קישוטים מטעם העיריה. אבל מה שהעיריה לא עשתה עשו התושבים ובעלי החנויות/מסעדות שלא חסכו וקישטו מעל ומעבר. אולי אפילו יותר משנים קודמות. כך שהתחושה הכללית היתה חגיגית עם שפע קישוטים וקריאות התפעלות מצידנו.

הבדל נוסף הוא שאין אפשרות לשבת במסעדות. בשנים קודמות זה לגמרי היה חלק מהחוויה. השנה חלק מהמסעדות הציעו אפשרות לטייק אווי או פתחו דוכני אוכל רחוב שאפשר היה פשוט לקחת איתנו. אז הילדים לקחנו נקניקיות ופופקורן, ואני וגיא התפנקנו בכנאפה עם גלידת וניל מעל. היה מעולה!

כריסמס בחיפה - מה יש לראות?

בגדול אין מסלול. מכוונים וייז למושבה הגרמנית בחיפה, חונים איפה שמוצאים מקום והולכים. השדירה המרכזית היא שדירת בן גוריון שבסופה נשקפים הגנים הבאהיים המהממים. משני צידי השדירה תראו פשוט שפע של חנויות ומסעדות מקושטים בקישוטים מרהיבים ומנצנצים. יש כמה חנויות ודוכנים בהם ניתן להצטייד באביזרים כמו כובעי סנטה קלאוס, בלון מהבהב ועוד מיני פיצ'פקס שאם באתם עם ילדים, כנראה לא תתחמקו מלקנות. 

יש כמה כנסיות ששווה להיכנס לחצרות שלהן ולראות את העצים המקושטים, את הקישוטים על הכנסייה עצמה ובאחת מהן גם ראינו מתחם עם פסלים הממחישים את לידתו של ישו, למי שמתעניין. 

המלצה שלנו היא לא להישאר רק בשדירה הראשית. שווה לסטות גם לרחובות צידיים ולראות עוד אזורים מקושטים. ראינו גם בניין מגורים שהיה כולו מקושט מלמעלה למטה וממעבר לקישוטים המבהבים במרפסות, בחלון כל דירה אפשר היה לראות עץ מקושט בתוך הבית וזה היה קסום ביותר.

סיכום טיול כריסמס בחיפה

כריסמס בחיפה הוא תמיד חוויה מומלצת. וגם השנה, למרות המגבלות והצמצומים, עדיין לגמרי שווה ביקור. אז אם יש לכם הזדמנות כשיוצא הסגר, מומלץ מאוד לעשות גיחה קטנה לחיפה ולהרגיש לרגע במקום אחר. 

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. sheila

    תמונות נהדרות אנחנו פספסנו קצת את הקריסמס – בשאיפה שנה הבאה

  2. ענבל טור-שלום

    באמת נראה מיוחד. בכלל יש לי הרגשה שחיפה עוברת שינוי בשנים האחרונות ומכוונת את עצמה לתיירות. מעניין. תודה 🙂

    1. dvorasch

      נכון מאוד. ואם יש משהו טוב בסגירת השמיים זה שאנחנו מגלים גם מקומות שווים ממש פה אצלנו 🙂

  3. זיוה רענן

    פעם היינו באים עם הבת הצעירה וכגר מזמן לא היינו. נראה מנצנץ וחגיגי והמושבה הגרמנית נהדרת. הלוואי ויהיו חגיגות מלאות בשנה הבאה.

    1. dvorasch

      היינו גם בשנים קודמות, השנה הרגיש עוד יותר מיוחד. או שאולי פשוט אנחנו יותר מעריכים כל דבר קצת יותר. בכל מקרה, לגמרי מקום ששווה ביקור 🙂

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.