קרוז עם ילדים – הדרך האולטימטיבית לטיול משפחתי

קרוז עם ילדים צעירים ובכלל, הוא צורת טיול נהדרת לטיול משפחתי. יצא לנו לעשות שני קרוזים עם הילדים בטרם פרצה הקורונה לחיינו ולתחושתנו אופן הטיול בקרוז מציע פתרונות לחלק ניכר מהקשיים שמתעוררים בעת טיול בחו"ל עם ילדים. הנה 5 סיבות למה כדאי לכם.
ספינת קרוז
קרוז עם ילדים צעירים ובכלל, הוא צורת טיול נהדרת לטיול משפחתי. יצא לנו לעשות שני קרוזים עם הילדים בטרם פרצה הקורונה לחיינו ולתחושתנו אופן הטיול בקרוז מציע פתרונות לחלק ניכר מהקשיים שמתעוררים בעת טיול בחו"ל עם ילדים. הנה 5 סיבות למה כדאי לכם.

בחירת אופי הטיול בחו"ל

כשנוסעים לטיול בחו"ל לרב עושים זאת באחת משתי דרכים – טיול כוכב או טיול מתגלגל. לכל סוג טיול יש יתרונות וחסרונות משלו ולכל הרכב מטיילים יש שיקולים והעדפות אחרים. למשפחה עם ילדים קטנים תהיה פעמים רבות העדפה לטיול כוכב עם פחות מעברים וזמן ברכב, ליחידים, זוגות או משפחות עם ילדים בוגרים אולי תהיה העדפה לטיול מתגלגל שבו יוכלו לכסות אזור יותר גדול. טיול בקרוז הוא סוג אחר של טיול שמשלב קצת מהיתרונות של כל אחד מסגנונות הטיול הנ"ל. ואישית אנחנו כמשפחה, מצאנו את הטיול בקרוז כמתאים מאוד לטיול משפחתי עם ילדים. אז הנה כמה סיבות למה לשקול קרוז כאופציה מעולה לטיול משפחתי עם ילדים.

1. מקום לינה אחד - בלי מעברים

 

לפרוק ולעבור כל יום יומיים למקום לינה אחר יכול להיות מעייף. עם ילדים קטנים במיוחד, שזקוקים ליציבות מסויימת, זה אפילו קשה יותר. זו הסיבה שמשפחות רבות מעדיפות טיולי כוכב עם לינה במיקום מרכזי וטיול יום ממנו וחזרה. טיול עם קרוז נותן את אותו פתרון בצורה קצת אחרת. יש מקום לינה אחד קבוע. בדיוק כמו להיות במלון רק שהמלון הזה בעצם שט איתך. אפשר להתרווח בחדר, לסדר את החפצים בנוחות ולא לעבור לשום מקום עד תום הטיול. 

חדר שינה בספינת קרוזים

2. אין נסיעות ברכב

נסיעות ברכב הן גם מקור של קושי בטיול עם ילדים בחו"ל. הם משתעממים, הם מרגישים לא טוב מהטלטלות והפיתולים בדרך. הם רבים ביניהם. בטיול מתגלגל יש הרבה זמן רכב מה שיכול להכביד על משפחה מטיילת. אבל גם אם בוחרים לעשות טיול כוכב, אי אפשר להתחמק לגמרי מנסיעות. לרב עושים טיולים יומיים ברכב ופשוט חוזרים לישון באותו מקום. בקרוז לעומת זאת, אין בכלל נסיעות. יש עצירות ביעדים ששם אפשר לרדת לטייל ויש זמן שיוט בין יעדים שאז אפשר פשוט להעסיק את עצמנו ואת הילדים בשלל הפעילויות שהספינה מציעה. חדרי משחקים, מסעדות, מופעים ואפילו סתם מנוחה בחדר אם רוצים. זו לגמרי דרך הרבה יותר נוחה ונעימה לעבור ממקום למקום עם ילדים.

3. לא משעמם אף פעם

בספינות הקרוז הגדולות יש כל כך הרבה מה לעשות שסביר להניח שלא תמצו הכל גם אחרי שבוע שלם של שיט. יש ימים בהם עוצרים ביעדים ויורדים לטיולי יום ביעד אליו הגעתם. בימים אלה אפשר לרדת ולהנות ממה שיש ליעד להציע ואפשר לבחור להישאר בספינה ולהנות מהמתקנים עם הרבה פחות עומס (רק שימו לב, לעיתים חלק מהמתקנים אינם פועלים בזמן שהספינה עוגנת).

לחילופין יש ימי ים (או הזמן שלפני/אחרי ירידות לטיולי חוף) בהם אתם מבלים על הספינה. ואל חשש, גם בזמן שאתם בשיט על הספינה עצמה, לא תשתעממו. היצע הפעילויות משתנה מספינה לספינה ומחברת שיט אחת לאחרת אבל בין היתר תוכלו למצוא – משחקיות לילדים, באולינג, קארטינג, קולנוע, מגרשי כדורסל, בריכות, מגלשות מים, מתקני אקסטרים ועוד כיד הדמיון. המשחקיות אגב מאפשרות גם להשאיר את הילדים בהשגחה של הצוות (יש ספינות בודדות שמחזיקות גם אנשי צוות דוברי עברית אם זה קריטי, כדאי לבדוק ולבחור בהתאם). כך שתוכלו לתת לילדים להנות שם בזמן שהמבוגרים מבלים בשופינג, בר, קזינו, טיפולי ספא ויופי, מסעדות ועוד. 

דבר אחד אפשר להבטיח – משעמם, לא יהיה לכם.

4. מגיעים למגוון מקומות

ההתלבטות בין טיול כוכב לבין טיול מתגלגל היא תמיד בין הרצון לראות כמה וכמה מקומות, לבין הנוחות של שהיה במקום אחד. ולפעמים זו גם קצת פשרה בין מה שהיינו רוצים לעשות לבין אילוצים של טיול עם ילדים. בקרוז אנחנו שוהים במקום אחד אבל הספינה שטה מיעד ליעד וכך אנחנו יכולים לטייל במגוון מקומות ולייצר לעצמנו טיול יותר מעניין. בקרוז האחרון שלנו עצרנו בספרד, איטליה וצרפת ועשינו טיולי יום לרומא, גנואה, צ'ינקה-טרה, קאן ועוד. כך שאנחנו מקבלים טיול נוח מבחינת הצרכים של הילדים אבל אנחנו לא צריכים לוותר על מה שאנחנו רוצים וזה תמיד שילוב טוב לטיול משפחתי, כשכולם מקבלים מה שהם רוצים ולא צריכים להתפשר או לוותר.

5. אין בעיית אוכל

בטיולים בחו"ל עם ילדים אוכל יכול לפעמים להיות בעיה. אם הילדים בררנים אפשר למצוא את עצמך מכתת רגליים בחיפוש אחרי מסעדה שתגיש בדיוק את מה שמתאים להם לאכול. ולפעמים אפילו דברים שהם אוכלים ביום יום בבית, פשוט לא נראים בדיוק אותו דבר ולא עוברים אותם. בקיצור, זה יכול להיות מקור לחיכוכים וכאבי ראש. ואם אתם עצמכם חובבי אוכל, סביר שתמצאו את עצמכם מתפשרים ומוותרים על מסעדות ייחודיות לטובת מסעדות שיותר ידידותיות למשפחה עם ילדים.

בעיה נוספת שאנחנו חווים לעיתים שקשורות באוכל בטיולים עם ילדים הוא שעות אכילה שונות. מזמינים מלון עם ארוחת בוקר אבל הילדים לא רעבים בבוקר ואז שעתיים אחרי, אנו מוצאים את עצמנו שוב מתעסקים בחיפוש אחרי מקום להאכיל אותם.

ספינות קרוז מגישות אוכל כמעט בכל שעות היום. רובן מציעות מבחר עצום של מנות. בופה אינסופי של אפשרויות. בקרוז מעולם לא נתקלנו בבעיית אוכל עם הילדים. בכל שעה שרצו לאכול, היה משהו פתוח שהגיש אוכל. ובמבחר העצום שהוגש, תמיד מצאנו משהו שהם אהבו לאכול. וגם אנחנו עצמנו יכולנו להתפנק במסעדות ומנות גורמה אם רצינו, בלי צורך לוותר או להתפשר. 

אז לצאת לשיט עם הילדים?

לגמרי כן! אלמלא הקורונה והאילוצים שהיא הכניסה לחיינו, בוודאות היינו יוצאים כבר לקרוזים נוספים. ובאמת עכשיו שהעולם הולך ונפתח והמגבלות מוסרות, כבר התחלנו לבחון אופציות לקרוזים נוספים עבורנו בעתיד הקרוב. בעינינו זו דרך נהדרת לטייל עם הילדים בחו"ל במקסימום הנאה לכולם ומינימום פשרות. 

ברור שאם אתם רוצים לעשות טיול עמוק יותר ביעד מסויים, קרוז לא ייתן לכם מענה. הספינה עוצרת מן הסתם רק ביעדים שיש להם נמל ושוהה בכל יעד רק מספר שעות כך שהיכולת להעמיק לתוך מדינת היעד, מוגבלת. אבל אם אתם בעניין של כמה טיולי יום נחמדים במדינות שונות ובין לבין להתפנק במלון צף בלי להתעסק במעברים, נסיעות מייגעות ברכב, חיפוש אוכל שהילדים יסכימו לאכול וכו' – תשקלו לעשות קרוז עם הילדים. יש מצב שתתמכרו לתענוג 🙂 

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.