טיול וירטואלי בזמן קורונה – איך לטייל בעולם בלי לצאת מהבית

עד שנוכל לחזור לטוס ולטייל בעולם, אפשר לבדוק כמה דרכים לטיול וירטואלי בלי לצאת מפתח הבית. אולי אפילו תוכלו לבקר כך במקומות שלא חשבתם להגיע אליהם בכלל.
טיולים וירטואליים בעולם
עד שנוכל לחזור לטוס ולטייל בעולם, אפשר לבדוק כמה דרכים לטיול וירטואלי בלי לצאת מפתח הבית. אולי אפילו תוכלו לבקר כך במקומות שלא חשבתם להגיע אליהם בכלל.

אז איך אפשר לטייל בעולם כשאי אפשר לטייל?

לטייל בעולם זה אחד הדברים האהובים עליי ביותר וללא ספק מה שהכי הכי חסר לי בתקופת הקורונה. הטיול האחרון שלי היה לפני כמעט שנה ומאז הספקתי לבטל עוד 4-5 טיולים שהיו מתוכננים ובאופק עוד לא רואים את הסוף ואת הזמן שבו נוכל לחזור לטייל. אבל בני אדם הם הרי יצירתיים וכשקיים צורך ההמצאות כבר יגיעו ויתנו מענה. אז איזה דרכים יצירתיות וחדשניות יש היום למי שנפשה חפצה לטייל בעולם? מסתבר שיש כמה וכמה אופציות לצאת לטיול וירטואלי ולטייל בעולם בלי לקום מהספה שלנו בבית. הנה כמה דוגמאות שנתקלתי בהן.

לאן נרצה לטייל

ביקור במוזיאונים

אם אתם חובבי מוזיאונים, יש לא מעט מוזיאונים שפתחו אופציה של סיורים וירטואליים. זה לא בדיוק כמו הדבר האמיתי ובחלק מהמוזיאונים רק חדרים מסויימים זמינים לסיור. אבל מצד שני אין עומס ויש אפשרות להסתובב ולהתבונן בנחת במה שמעניין. כמה דוגמאות מוצלחות:

פריז עם ילדים

הותיקן

במקום לעמוד בתורים ארוכים כדי לראות את יצירות המופת בותיקן, עכשיו נוכל לסייר וירטואלית בין  חדרים ולראות את ציורי הקיר (לא לפספס גם את התקרות) ויצירות אמנות בכל כיוון שתסתכלו.  יש אפילו אופציה להצטייד במשקפי תלת מימד לסיור עוד יותר מוחשי.

הלובר בפריז

תוכלו לבחור את החדר שמעניין אתכם, להיכנס אליו ואז באמצעות החיצים להסתובב בתוך הגלריה, להתקרב למוצגים, לקרוא את ההסברים הרלבנטיים ולהמשיך להסתובב. חלק מהחדרים נוחים יותר לשיטוט מאחרים אבל בסה"כ מאפשר חוויה

מוזיאון הסמיתסוניאן

מאפשר ביקור אינטראקטיבי חווייתי. מעבר בין מוצגים ובין האגפים והקומות השונות של המוזיאון. זוויות הראיה לא תמיד מאפשרות לקרוא את כל ההסברים בנוחות אבל בסה"כ מאפשר חוויה נחמדה. אפשר לטייל עם הילדים ולראות איתם דברים מעניינים

פארקים ואתרי טבע

אמנם אין שום תחליף לטבע וצפיה דרך מסך לא יכולה להחליף את החווייה הרב חושית של להיות ולהשתאות מול עוצמתו של הטבע, אבל עד שיתאפשר לנו הדבר האמיתי אפשר להתרשם ווירטואלית ולתכנן לאן לנסוע כשהכל יירגע

טיול בטבע

פארק יוסמיטי בארה"ב

הסיור הוירטואלי מאפשר לבחור אזור לתצפית והוא כולל תצפית של 360 מעלות. על המסך תראו סימונים אדומים שמאפשרים לבחור את נקודת התצפית הבאה. ברקע צלילים אופייניים לאזור כמו צליל מפלים ומים זורמים. לא כמו להיות שם ממש, אבל מהנה ולגמרי עושה חשק.

מערת son-doong, ויאטנם

הסיור הוירטואלי של נשיונל ג'יאוגרפיק עובר דרך מסלול בג'ונגל ואז יורד לעומקה של המערה. המסלול מוצג במעין מפה בצד המסך וההתקדמות באמצעות חיצים. יש תצפית 360 מעלות לכל אורך המסלול מה שמאפשר לחוות את הטיול כמעט כאילו אתם שם.

מאצ'ו פיצ'ו, פרו

אחד משבעת פלאי עולם ובהחלט מקום ששווה לבקר בו. בסיור הוירטואלי הזה תוכלו לקבל תצפיות 360 מעלות מנקודות תצפית שונות מלוות בהסברים על המקום וההסטוריה שלו. אם המקום לא היה במילא ברשימה שלי, אחרי הסיור הוירטואלי הזה, הוא בטוח שם.

אתרי תיירות מפורסמים

לכולנו ודאי יש רשימת אתרי תיירות מפורסמים שביקרנו בהם או שמתכננים לבקר בהם ברגע שנגיע לארץ היעד. מקומות שחייבים לראות לפחות פעם אחת בחיים ובימים רגילים האתרים האלה יהיו תמיד מוצפים בתיירים ומבקרים. עד שהתיירים יחזרו להציף, חלק מהאתרים פתחו אפשרות לבקר בהם וירטואלית. 

הקולוסיאום ברומא

ארמון באקינגהאם, לונדון

אם צפיתם בסדרה הכתר ובא לכם להציץ לתוך הארמון האמיתי, תוכלו לקפוץ לסיור וירטואלי שם. הסיור מוגבל מאוד. מוצגים שלושה חדרים וגם בתוכם יש הסברים רק על חלק ממה שרואים מסביב. אך עדיין אפשר להתרשם ולראות איך נראה המקום מבפנים.

פסל החירות, ניו יורק

תוכלו לראות את הפסל מבחוץ, מבפנים. לראות את הנוף שנשקף מכל קומה בפסל, כולל הלפיד למעלה. אופציות ניווט מצויינות, יש רשימה נפתחת של נקודות בפנים ומחוץ לפסל, יש סימונים לחיצים על דגם של הפסל. תצפית של 360 מעלות מכל נקודה שתבחרו.

החומה הסינית

סיור על החומה הסינית עם תצפית של 360 מעלות לנוף שמסביב. חלק מהסיור הוירטואלי על החומה הוא חינמי. לסיור מלא ומקיף יותר ברזולוציית צילום טובה יותר, תצטרכו לשלם סכום קטן של $8 (נכון ליום כתיבת המאמר, רצוי לבדוק אם יש שינויים ועדכונים)

הרצאות של מטיילים

הרצאות וסיפורי מסע של מטיילים אחרים יכולות להיות דרך נהדרת לחוות מקום דרך עיניים של מישהו אחר. ברב המקרים זה ייתן לנו פרספקטיבה לגמרי אחרת ויאפשר לנו להכיר את המקום בו מטיילים בצורה אחרת ממה שאנחנו היינו חווים אותה בעצמנו. אפילו מקום שביקרנו בו יכול להיות שונה לגמרי דרך עיניים אחרות.

כמה דוגמאות להרצאות וסיפורי מסע שנתקלתי בהם ברשת:

טיול בעולם

הקסם של דרום מערב צרפת

צרפת היא אחת המדינות המתויירות ביותר בעולם ובצדק. יש בה הכל החל מערים גדולות כמו פריז וכלה במחוזות עתירי עיירות קסומות ואתרי טבע פראיים ומדהימים ביופיים.

הרצאה זו לוקחת אותנו לטיול בלי לקום מהכורסא לאזור הרי הפירנאים, הדורדון, טולוז, אלבי, סארלה, קרקסון ועוד. ביקור באתרי טבע מופלאים, מערות עם ציורי אדם קדמון המרשימים ביותר, עיירות קסומות ועוד.

יפן - מחוץ למסלול הקלאסי: יעדים ואתרי חובה לטיול 

אישית עוד לא יצא לי להגיע ליפן והיא בהחלט גבוה ברשימת היעדים שלי. ההרצאה הזו מציעה לקחת אותנו לסיור ביפן, דווקא לא במסלול הקלאסי אלא למקומות קצת פחות מוכרים.

סיור וירטואלי  באי הצפוני – הוקאידו, וב-2 האיים הדרומיים: קיושו ושיקוקו, בערים גדולות, נופים עוצרי נשימה, שמורות טבע יפייפיות, אזורים כפריים, נהרות, נחלים ומפלים, אזורים געשיים מטריפים, שדות פרחים ופעילויות ספורט ועוד.

דובאי ואבו דאבי מזווית ישראלית נשית

אין ספק שמאז חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות, טיול בדובאי ו/או אבו דאבי הפך  ליעד נחשק ומסקרן מאוד בעבור הישראלים שעד היום היו מנועים מלהגיע לשם. כאשה חובבת טיולים אני מוצאת את עצמי מסוקרנת מהיעד הזה אך גם קצת חוששת לאור מגבלות על נשים במדינה.

בהרצאה הזו יוצגו דובאי ואבו דאבי מזוית ראיה של אשה ישראלית שביקרה שם עוד לפני ההסכמים ונשמע את הסיפור והחוויות שלה מהמקום

וזה רק על קצה המזלג כמה הרצאות שמשכו את תשומת ליבי וסקרנו אותי. אם תחומי העניין שלכם אחרים או לחילופין עבר מועד ההרצאות שקישרתי אליהן, מוזמנים להציץ באתר ולחפש בעצמכם הרצאות מעניינות, התכנים מתעדכנים כל הזמן: https://bit.ly/38bi3fQ

סיורים וירטואליים בלייב עם מדריכי טיולים

בימים רגילים אפשר למצוא כמעט בכל יעד תיירותי, מדריכי טיולים שייקחו אתכם לסיורים רגליים, יגלו לכם פינות חמד נסתרות במקום ויספרו לכם סיפורים ואנקדוטות מעניינות. לרב המדריכים הם אנשים שמתגוררים ביעד, חלקם מקומיים וחלקם ישראליים שמסיבות שונות גרים שם. ועכשיו בזמן הקורונה, אנחנו אמנם מוגבלים יותר ביכולת לטוס ולהגיע לכל המקומות המקסימים האלה אבל אותם מקומיים עדיין גרים שם. וחלקם מציעים היום לצאת לטייל איתם בלייב באופן וירטואלי.

בתקופת הקריסמס אפשר היה למצוא תושבים בערים כמו לונדון, בודפשט ואחרות שקבעו שעה שבה יכולת להצטרף אליהם בשידור חי כשהם מטיילים ברחובות המקושטים ומאפשרים לכם להציץ ולהנות מעט מהמראות והצלילים.

בקבוצות מטיילים בפייסבוק מתפרסמים באופן שוטף ארועי לייב כאלה.

שורה תחתונה

הקורונה ומגבלותיה גרמה לאנשים ומקומות להפעיל את כל היצירתיות שלהם. מעבר לסיורים הוירטואליים שהוזכרו פה בפוסט תוכלו למצוא עוד שפע אפשרויות לסייר וירטואלית בעולם וכל הזמן נוספות עוד ועוד אפשרויות. ואולי גם אחרי שהקורונה תיגמר, דרך הטיול הזו, של סיורים וירטואליים, תתפוס מקום של כבוד במקביל לטיולים "רגילים".

אני אישית אמשיך לחכות בקוצר רוח שהאופציה לחזור ולטייל בעולם בצורה חופשית תיפתח מחדש. בלי מגבלות, מסיכות, בדיקות, בידודים וכל חסם אחר. ואין ספק ששום טיול וירטואלי לא יוכל להחליף במלואו את החוויה הישירה והבלתי אמצעית של לטייל, לחוות, להריח ולטעום את העולם. אבל עד שהעולם יחזור למצב שפוי, טוב שיש לנו אופציות לגלות אופקים חדשים בלי לקום מהספה. אז טיילו ותהנו.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. The Glow Getter

    איזה רעיון מעולה! הולכת לבדוק כמה מוזיאונים… תודה!

    1. dvorasch

      איזה כיף שאהבת. אשמח לשמוע איפה ביקרתם ומה אהבתם 🙂

  2. גלית קידר

    פוסט נפלא, הולכת לשבת איתו עם הילדים, בטוח נצליח ללמוד ממנו

  3. יעל

    רעיון מדליק! פוסט מושקע אני אשתמש בו

    1. dvorasch

      איזה כיף שאהבת. ובכיף, מוזמנת לשתף ולהשתמש 🙂

  4. ריבה

    המלצות שוות. מקווה שבקרוב הקורונה תסתיים…

    1. dvorasch

      הלוואי. שנחזור כולנו לטייל ולהנות 🙂

  5. יפעת חן כהן

    נהדרת!
    יופי של רעיון- ואילו מקומות נפלאים לטייל בהם וירטואלית!

    1. dvorasch

      תודה. בהחלט מקומות נפלאים ששווה לבקר בהם וירטואלית כרגע ופיזית כשיתאפשר 🙂

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

מסע בעולם זה נפלא אבל מה לגבי קשרים חברתיים?

אומרים שחופשי זה לגמרי לבד. ולצאת לטיול ארוך בעולם אומר שמשאירים מאחור את המשפחה, החברים וכל העולם החברתי שהקיף אותנו. זה אומר שזה רק אנחנו עם עצמנו, כל יום כל היום. אין עוד אנשים. אז איך מסתדרים עם זה? האם חסרים לנו ולילדים חברים ואנשים נוספים? מוזמנים לקרוא כמה תובנות ומחשבות בעניין אחרי חודשיים טיול.

אי החזירים ליד קוסמוי – טיפים והמלצות לאיך ומתי להגיע

אי החזירים הוא אחת האטרקציות הפופולריות שיש באזור קוסמוי. מדובר באי שעליו מאות חזירים מסתובבים חופשי בין המבקרים. אפשר ללטף, להאכיל או סתם לצפות בהם מסתובבים ומשחקים. ריכזתי כמה המלצות לגבי איך ומתי כדאי להגיע לאי החזירים. מוזמנים לקרוא.

פילים בתאילנד

איך לראות פילים בתאילנד – כל האפשרויות וטווח עלויות

תאילנד היא מקום נפלא לפגוש פילים. יש אינספור מקומות שמציעים מפגש כזה. אבל מרב אופציות אפשר קצת ללכת לאיבוד. איך בוחרים מקום שמתנהג בצורה אתית כלפי הפילים ולא מתעלל בהם? מה טווחי המחירים וכיצד ניתן להוזיל עלויות? ריכזתי כאן כמה וכמה דרכים שנתקלנו בהן שמאפשרות מפגש פנים אל פנים עם החיה המדהימה הזו. אם אתם מכירים עוד אופציות, מוזמנים לשתף בתגובות.

נהיגה הפוכה בתאילנד

איך מתרגלים לעשות דברים קצת הפוך ?

תאילנד הוציאה אותנו מאזור הנוחות שלנו. אנחנו רגילים לטייל במדינות מערביות, בעיקר באירופה. ושם גם כשהכל חדש, יש איזושהי תחושת מוכרות מסויימת. פה בתאילנד אנחנו מרגישים את הזרות שלנו. השפה שונה, הנהיגה הפוכה, התרבות אחרת לגמרי ואפילו המראה שלנו מייד חושף שאנחנו לא שייכים. אם באירופה לעיתים פונים אלינו בשפת המקום וטועים לראות בנו מקומיים, פה אין חשש כזה.