לגלות את יפן ברכב: רואד טריפ קסום בארץ השמש העולה

יפן ידועה ברכבות המדהימות שלה ולא פלא שרבים בוחרים לטייל באמצעותן. אבל יש דרך אחרת לחוות את המדינה – רואד טריפ ברכב. עם כבישים שמתפתלים בין נופים עוצרי נשימה, עיירות קטנות שמספרות סיפור אחר של יפן, ותחנות דרכים שהן חוויה בפני עצמן, נסיעה ברכב פותחת דלת לעולם נסתר ומרתק. איך זה עובד? מה צריך לדעת? ולמה זו יכולה להיות הבחירה הטובה ביותר לטיול הבא שלכם? מוזמנים לקרוא
טיול ברכב ביפן
יפן ידועה ברכבות המדהימות שלה ולא פלא שרבים בוחרים לטייל באמצעותן. אבל יש דרך אחרת לחוות את המדינה – רואד טריפ ברכב. עם כבישים שמתפתלים בין נופים עוצרי נשימה, עיירות קטנות שמספרות סיפור אחר של יפן, ותחנות דרכים שהן חוויה בפני עצמן, נסיעה ברכב פותחת דלת לעולם נסתר ומרתק. איך זה עובד? מה צריך לדעת? ולמה זו יכולה להיות הבחירה הטובה ביותר לטיול הבא שלכם? מוזמנים לקרוא

טיילנו ביפן קרוב לחודשיים מתוכם חודש של טיול ברכב. רואד טריפ הוא לא הבחירה הטריביאלית למטיילים ביפן, בכל זאת המדינה מפורסמת ברשת הרכבות המדהימות שלה. ועם זאת, היו שלל שיקולים ויתרונות שגרמו לנו להעדיף טיול ברכב עבור ההרכב הספציפי שלנו. והבחירה הזו הובילה אותנו לחוות את יפן לגמרי אחרת ולהגיע למקומות שאולי לא היינו מגיעים בדרך אחרת.  בחודש שטיילנו עשינו בערך 4000 קילומטר. היינו בקיוטואוסקההירושימהקובההאלפים היפנייםאזור הפוג'יחצי האי איזו ועוד. אז אם אתם שוקלים לטייל ביפן עם רכב ותוהים האם זה כדאי, מה היתרונות, מה החסרונות וכו'. הנה הסיכום והתובנות שלנו מהחוויה. 

למה כדאי לטייל ברכב ביפן?

יפן היא מדינה גדולה ומגוונת, עם אזורים מרוחקים ונופים טבעיים מדהימים. הרכבות המהירות שלה ובפרט רכבות הקליע הן ללא ספק הדרך המהירה ביותר להגיע ממקום למקום. עם זאת, כשאתם בטיול מהירות היא לא תמיד השיקול המרכזי ולפעמים יש יתרונות שרק רכב יכול להציע. כמה יתרונות בטיול ברכב: 

גמישות בתכנון המסלול

אחד היתרונות המרכזיים של טיול ברכב הוא החופש והגמישות ליצור מסלול שמתאים רק לכם. אפשר לצאת מתי שרוצים, לעצור איפה שרוצים, להישאר כמה שרוצים. וזה מבחינתנו יתרון משמעותי שאיפשר לנו לטייל בקצב שלנו ולהתעכב על מה שעניין אותנו בלי להיות כפופים ללוחות זמנים או מסלולים של תחבורה ציבורית. אנחנו אוהבים לקום מאוחר ולטייל בצורה גמישה עם אפשרות לזרום לפי מה שמוצא חן בעינינו בדרך. כך שטיול ברכב מאוד מתאים לאופי שלנו כמטיילים.

גישה לאזורים מרוחקים

הרכבות ביפן אמנם נחשבות לאחד מאמצעי התחבורה היעילים ביותר בעולם, אבל הן לא מגיעות לכל מקום. יש אזורים כפריים, אתרים טבעיים ונקודות תרבותיות שלא תמיד יש רכבת שתביא אתכם ממש עד הכניסה. ברכב, אתם יכולים להגיע לכל מקום וזה פותח עוד המון אפשרויות. יש מקומות שראינו בטיול שסביר שלא היינו מגיעים אליהן לולא היה לנו רכב.

האפשרות לגלות מקומות

להרבה מקומות ביפן אפשר להגיע ברכבת אבל כדי שזה יקרה אתם צריכים לדעת שהם קיימים ולבחור לשבץ אותם במסלול שלכם. טיול ברכב משאיר יותר מקום לתגליות מפתיעות של מקומות שלא ידעתם עליהם בכלל או לא תכננתם להגיע אליהם. לא פעם נתקלנו בעיירות מקסימות סתם כך באמצע שום מקום תוך כדי נסיעה ליעד אחר ויכולנו פשוט לחנות ולצאת לטייל בהן באופן ספונטני לגמרי. זה כמובן לא היה קורה לו היינו נוסעים ברכבת. 

 נוחות מקסימלית ופרטיות

יש משהו פשוט יותר נוח בנסיעה ברכב פרטי. במיוחד כשמטיילים עם ילדים. הוא מספק לכם פרטיות, מקום לציוד שלכם, מביא אתכם הכי קרוב למקום שרציתם לטייל בו, לא מצריך מעברים והחלפות של רכבות. זה פשוט יותר נוח ונוחות היא דבר חשוב כשמטיילים. 

עלויות

בהרכב משפחתי או אפילו אם אתם קבוצה של חברים, טיול ברכב עשוי להיות משמעותית יותר זול. הרכבות ביפן אמנם נפלאות אבל לא זולות ולפחות עבורנו כששיקללנו עלות של ארבעה כרטיסים לכל היעדים שתכננו לבקר בהם, לשכור רכב יצא הרבה הרבה יותר זול. אפילו אחרי ששיקללנו את כל העלויות הנוספות (ביטוח, דלק ועוד)

Powered by GetYourGuide

למי כדאי לשקול טיול ברכב ביפן?

משפחות עם ילדים

לטייל עם ילדים יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר מדובר בטיול עם הרבה מעברים בין אטרקציות מרוחקות. השכרת רכב מאפשרת למשפחות ליהנות מחוויית טיול רגועה יותר, עם מקום למנוחה ולמשחקים בדרך, ללא תלות ברכבות או בלוחות זמנים מחייבים. זה מקל על התנהלות עם הצרכים היומיומיים של ילדים, כמו הפסקות תכופות לאוכל או מנוחה. במיוחד ביפן שבה יש כללי התנהגות בפומבי מאוד מסויימים שאנחנו והילדים אולי פחות מורגלים בהם, רכב פרטי הוא פתרון יותר פשוט.

מטיילים שרוצים לחוות את יפן האותנטית

אם יש לכם חשק לחוות את יפן מעבר לאטרקציות התיירותיות הרגילות ולמסלול החומוס שכולם עושים, טיול ברכב מאפשר להגיע לכפרים קטנטנים, לאתרים טבעיים ומסלולי טבע קסומים שאינם נגישים בקלות ברכבות. זה פותח בפניכם את האפשרות להגיע למקומות קצת פחות מתויירים, להכיר תרבות מקומית, מסעדות קטנות, ומסלולי ההליכה שהם קצת מחוץ למסלול התיירותי השחוק.

מטיילים שמגיעים עם הרבה ציוד או מזוודות

לפעמים הטיול ברכב הוא פשוט הבחירה הכי נוחה. אם אתם מטיילים עם הרבה ציוד – כמו משפחה עם תינוקות, ספורטאים שמגיעים עם ציוד ספורט, או פשוט מטיילים שיש להם הרבה מזוודות – השכרת רכב מקנה פתרון פשוט ונוח. במקום להיסחב עם המזוודות בכל פעם שמחליפים רכבת או טיסות, ניתן לשמור אותן ברכב לאורך כל המסלול (נכון שיש ביפן אופציה לשלוח מזוודות אבל עדיין יותר פשוט וזול להכניס לרכב ולנסוע).

חובבי טבע והרפתקאות

יפן מציעה שפע של מסלולי טבע, חופים מדהימים, הרי געש ומעיינות חמים, ורכב מאפשר להגיע ישירות לאזורים אלה. חובבי טבע ייהנו מהיכולת לחוות את יפן דרך הדרכים הפנימיות, להתמקם בפארקים טבעיים ובנקודות תצפית, וליהנות מהשקיעות ומהנופים הקסומים של המדינה.

 

אתגרים ודברים שחשוב לקחת בחשבון

אז כאמור, טיול ביפן ברכב בהחלט יכול להיות חווייה ייחודית ומהנה, אך יש גם כמה אתגרים שכדאי להכיר לפני שמחליטים על השכרת רכב. הנה האתגרים העיקריים שחווינו:

נהיגה בצד שמאל

זהו ללא ספק אחד האתגרים המרתיעים ביותר עבור ישראלים שרגילים לנהוג בצד ימין. ואכן זה דורש מאמץ והסתגלות. אנחנו הגענו מתאילנד אז כבר היינו קצת מתורגלים אבל זה בהחלט גורם מרתיע. בזמן נהיגה תמיד השתדלנו שנינו להיות בקשב ו"להשגיח" זה על זו כדי להימנע מטעויות. אחרי כמה ימים די מתרגלים וזה נהיה יותר ויותר קל. אז אם באים לטיול מספיק ארוך, זה באמת לא כזה מפחיד כמו שזה נראה. במיוחד ביפן שבה הנהגים מאוד אדיבים. 

נהיגה בערים הגדולות

נהיגה בערים גדולות וצפופות יכולה להיות מאתגרת ולא כיפית בכלל. במיוחד כשמוסיפים לזה את הנהיגה בצד שמאל שאנחנו לא הכי מתורגלים אליה. אם באזורים כפריים רכב הוא יתרון משמעותי, בערים גדולות לפעמים הוא מרגיש יותר כמו נטל. בדרך כלל כשהגענו לערים גדולות החנינו את הרכב לכל משך השהות שלנו וטיילנו ברכב או בתחבורה ציבורית. בטוקיו היינו בלי רכב אבל בערים גדולות אחרות, קיוטואוסקההירושימה פשוט מצאנו חניונים בקרבת המלון וחנינו ולא השתמשנו ברכב בעיר בכלל. ברובן יש מערכת תחבורה ציבורית נוחה או שירותי נהיגה שיתופיים.

בעיית חנייה 

מציאת חנייה יכולה להיות משימה לא פשוטה וגם לא זולה. זה נכון במיוחד בערים הגדולות אבל לא רק. כמובן שזה עניין של מזל ועיתוי. אנחנו לא נתקלנו בבעיית חניה משמעותית בשום מקום למרות שטיילנו בתקופת הסאקורה. לפעמים לקח טיפה זמן אבל תמיד מצאנו איזשהו חניון אוטומטי או אחר שאפשר היה לחנות בו. בנוסף השתדלנו לקחת מלונות עם אפשרות חניה. לא תמיד החניה של המלון היא בחינם, אבל גם אם לא, היא לרב תהיה בתעריף נמוך יותר מהאלטרנטיבות. 

גדלי הרכב

אם לקחתם רכב ביפן בגלל שיש לכם הרבה מזוודות וציוד כמונו, כדאי לדעת שהרכבים ביפן נוטים להיות קטנים למדי. גם כשלקחנו רכב מקטגוריה גדולה יחסית (SUV), הוא היה קטן יחסית לרכב באותה קטגוריה שקיבלנו במקומות אחרים. יותר מזה, מקומות החניה ביפן די קטנים אז ככל שתקחו רכב יותר גדול יהיה לכם קשה יותר למצוא חניה (יש בחניונים אזורים לרכבים קטנים ואזורים לרכבים 'רגילים' אבל גם החניות לרגילים הם לא מאוד מרווחות). כך שיש איזושהי דילמה בבחירת גודל הרכב שתיקחו. ככל שהוא יותר גדול יהיה לכם יותר מרווח ומקום לציוד אבל במקביל יהיה לכם יותר קשה להסתובב ולחנות איתו במדינה שמתעדפת רכבים כמה שיותר קטנים. 

איסוף והחזרה ממקום שונה

לא כל חברות ההשכרה מאפשרות לקחת ולהחזיר רכבים במקומות שונים. וגם אלו שכן מאפשרות, גובות סכומים די גבוהים עבור השירות. אז אם אתם מתכננים מסלול שאינו מעגלי כדאי מאוד לוודא שזה אפשרי מבחינת חברת ההשכרה ושהעלות לא הופכת את זה לפחות כדאי עבורכם. אנחנו שינינו תכניות ובנינו טיול מעגלי כדי להימנע מהעלות הזו שהיתה משמעותית מאוד. 

השכרה ארוכה מ-30 יום

לא רלבנטי אולי לרבים אבל אם הטיול שלכם ארוך משלושים יום ייתכן שתיתקלו בבעיה מול חברות ההשכרה. רבות מהן לא מאפשרות לשכור רכב לתקופה מעל 30 יום. אנחנו היינו ביפן קרוב לחודשיים אז נתקלנו במגבלה הזו ובנינו את התכנון שלנו סביבה (טיילנו חודש ברכב ואז המשכנו לטייל בלי). 
 
Powered by GetYourGuide

טיפים מעשיים למטיילים ברכב ביפן

רישיון נהיגה בינלאומי עם תוקף של עד שנה:

חובה לשאת רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף, המוכר ביפן, יחד עם רישיון הנהיגה הישראלי. למי שתוהה אם חייב את הרשיון הבינלאומי ביפן אגיד שמעולם, בשום מדינה בה הייתי, לא עשו בדיקה כה מעמיקה לרשיון שלנו. גם בהמשך הטיול שכרנו רכב נוסף באוקינאווה ליומיים וגם שם היתה הקפדה יתירה על הרשיון הבינלאומי. אז אין מה לנסות להתחכם, הרשיון הזה עולה 8 שקלים בודדים ותקף לשלוש שנים. עם זאת, חשוב לציין שיפן דורשת רשיון בינלאומי בתוקף מהשנה האחרונה! כך שגם אם יש לכם רשיון תקף שעשיתם לצורך נסיעות קודמות (כאמור התוקף הוא לשלוש שנים), עדיין תצטרכו לעשות חדש אם תרצו לשכור רכב ביפן. 

מתקן ETC לכבישי אגרה

ביפן יש המון כבישי אגרה. יש אזורים שבהם פשוט הרגיש שכל הכבישים הם כבישי אגרה ופשוט עברנו מכביש אגרה לכביש אגרה. לכן כדי שיהיה לכם קל ונוח, מומלץ מאוד לדאוג לרכב עם מכשיר ETC שמחייב אוטומטית את האגרות. צריך לשאול אם קיים ברכב שאתם שוכרים או ממש לבקש את זה מחברת ההשכרה. יש לזה עלות מסויימת אבל זה לגמרי שווה את הנוחות שזה ייתן לכם. בכל פעם שתיכנסו או תצאו מכביש אגרה תשמעו צפצוף של המכשיר וכשתחזירו את הרכב יגידו לכם מה הסכום לתשלום ותשלמו את הכל בבת אחת. 

שילוט ותמרורים:

רוב התמרורים כתובים גם באנגלית, אך מומלץ לנסוע עם וייז או גוגל מאפס תמיד פתוח על כל מקרה כדי שיגבה אתכם אם במקרה תגיעו לאזור שבו הכיתוב לא מובן לכם. יש סבירות גבוהה שיהיה GPS ברכב ששכרתם ואז תוכלו להיעזר בו. מומלץ מאוד לבקש מאנשי השכרת הרכב לכוון אותו לאנגלית כשאתם אוספים את הרכב. יהיה לכם יותר קל מאשר לנסות להבין אחר כך איך לעשות זאת לבד.
 

תחנות שירות:

היפנים מאוד מסודרים בהכל ולא פלא שגם תחנות השירות שתמצאו בדרך הם מאוד מסודרות. קודם כל בGPS של הרכב תמיד הופיעה לנו רשימה של כל תחנות השירות שבמסלול שלנו עם פירוט של השירותים שנוכל למצוא שם (שירותים, חנויות נוחות, מסעדות, דלק). ואכן תמצאו לאורך הדרכים תחנות כאלה. אם אתם מאלה שחוששים משירותים בתחנת דלק שווה לדעת שביפן זה עולם אחר לגמרי מהבחינה הזו. השירותים בתחנות הדלק לא סתם נקיים, הם מבריקים ברמה מטורפת. פשוט לקנא. וכאמור גם חנויות נוחות ומקומות לאכול בדרך תמצאו במקומות האלה. מאוד חשוב כשאתם עושים טיולים ארוכים ברכב.  
 

חברות השכרת רכב:

בחרו חברת השכרה שמציעה שירות באנגלית. חברות כמו Nippon Rent-A-Car או Toyota Rent-A-Car מתאימות למטיילים בינלאומיים. החברות האלה גם מאפשרות החזרה במיקום שונה למי שצריך (למרות שהעלות יכולה להיות גבוה). כדאי לודא שהרכב מגיע עם GPS באנגלית או אפליקציה מתאימה לניווט. אבל בעיקר הכי חשוב לוודא שקיבלתם גם ETC שהזכרתי קודם. אנחנו שכרנו מטויוטה והיינו מאוד מרוצים מהשירות והיחס שקיבלנו. מעל ומעבר לציפיות. 

חניה:

כפי שהזכרתי קודם, כשנוסעים עם רכב כדאי לוודא מראש שיהיה לכם איפה לחנות. במיוחד כשמגיעים לערים גדולות אבל לא רק. ותלמדו להשתמש בחניונים האוטומטיים (מצורף סרטון) זה נראה מסובך בהתחלה, בעיקר כי הכל כתוב ביפנית בלבד. אבל אחרי שמבינים את הפרינציפ זה מאוד פשוט ונח ואפשר למצוא מקומות חניה כאלה בהרבה יותר קלות מאשר חניונים רגילים.

רכבי קוביה:

אם אתם מטיילים ביפן בהרכב קטן (יחיד, זוג) ובלי המון ציוד, תשקלו לקחת רכב קטן. אני קראתי לרכבים האלה רכבי קוביה בגלל המראה הקובייתי שלהם. בהתחלה הם נראים מאוד מכוערים וקצת כמו רכבי צעצוע אבל לאט לאט תראו אותם בכל מקום ותגלו שהמדינה מאוד מותאמת לרכבים כאלה. הרבה יותר קל למצוא עבורם חניה (יש חניות ייעודיות לרכבים קטנים). להרכב שלנו זה כמובן לא היה רלבנטי אבל בהרכב מצומצם יותר, אפשר לשקול.
 

סיכום, עלויות ועוד כמה המלצות

כאמור אנחנו עשינו טיול של חודש ימים והקפנו בערך 4000 קילומטר.  סה"כ עלות הרכב יצאה 300,000 ין. וזה כולל את עלות ההשכרה עם ביטוח מורחב, תשלומי אגרת כבישים, דלק וחניות. בתרגום לדולרים זה יוצא סביב ה-2000 דולר. לצורך ההשוואה, רק נסיעת רכבת אחת מטוקיו לקיוטו, כיוון אחד, היתה יוצאת כ-400 דולר להרכב שלנו. והיו לנו לא מעט מעברים ונסיעות בטיול שלנו, כך שמבחינת עלויות זו ללא ספק היתה הבחירה העדיפה עבורינו. מעבר לעלויות זה פשוט יותר התאים לנו. החופש והיכולת לבחור לאן לנסוע ואיפה לעצור. היכולת לחוות את יפן בתנאים שלנו. הנוחות שברכב צמוד. ולמרות שהיו גם אתגרים, במיוחד הנהיגה ההפוכה, אנחנו מצאנו שעבורנו היתרונות עולים על החסרונות ומרגישים שהרווחנו חוויות מיוחדות דווקא בגלל הבחירה הזו.
 

כמה המלצות:

  • אפשר לשלב – הרכבות ביפן הן גם מהירות יותר וגם חוויה בפני עצמן אז לא חייבים לבחור. אפשר לעשות חלק מהטיול ברכבת ולשלב טיול ברכב באזורים מסויימים. 
  • עדיף טיול מעגלי – זה גם יגדיל את היצע חברות ההשכרה וגם יוזיל משמעותית עלויות. אם זה אפשרי, נסו לקחת ולהחזיר את הרכב מאותו מקום.
  • חובה מכשיר ETC – אמרתי מספר פעמים ואחזור שוב, לוודא שיש מכשיר אלקטרוני לתשלום אגרות. יש אינסוף כבישי אגרה ביפן.
  • הכדאיות תלויה בהרכב – ככל שאתם יותר אנשים (משפחה, קבוצת חברים) כך השכרת רכב תצא יותר משתלמת לעומת האלטרנטיבות. ליחיד או זוג ייתכן שרכבות ישתלמו יותר ואז זו רק שאלה של העדפה אישית. 
רוצים להתייעץ איתי לגבי המסלול שלכם או שאבנה עבורכם מסלול מותאים אישית? צרו קשר.

מוזמנים לשתף את הפוסט: 

Powered by GetYourGuide

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

קבלו עדכונים על פוסטים חדשים שמתפרסמים, כדי שלא תפספסו 

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה

אהבתם? מוזמנים לשתף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

טיולים נוספים שאולי יעניינו אותך:

יפן

חודשיים ביפן עם ילדים – המסלול המלא למטייל העצמאי

לתכנן טיול ביפן עם ילדים או בלי, היא משימה מאתגרת. יפן היא עולם קצת שונה ממקומות אחרים בעולם ונדרשת הרבה למידה וחקירה כדי לתכנן בה טיול עצמאי. טיילנו בה קרוב לחודשיים ובכתבה הבאה תמצאו את המסלול המלא שבנינו עם הסברים המלצות וטיפים איך לבנות את הטיול שלכם. מוזמנים לקרוא וגם לשתף עם אחרים 🙂

קאנאזאווה יפן

קאנאזאווה פנינה נסתרת לחובבי יפן המסורתית

קאנאזאווה נקראת לעיתים גם "קיוטו הקטנה" וזה לא במקרה. כמו קיוטו גם קאנאזאווה מציעה חוויות אותנטיות כמו סיורים ברובעים עתיקים של גיישות וסמוראים. ובמקביל היא מצליחה להיות גם עיר מודרנית שמציעה בין היתר ביקור במוזיאון מרשים לאמנות מודרנית עכשווית. קאנאזאווה מצליחה לשמור על אווירה קסומה של יפן הישנה, יחד עם נגיעות מודרניות וזה סוד הקסם שלה.

גני קנרוקואן, קאנאזאווה יפן

פריחת הדובדבן ביפן: המדריך האולטימטיבי לתכנון טיול סאקורה מושלם

פריחת הדובדבן ביפן לא דומה לשום דבר אחר שאתם מכירים. זו חוויה תרבותית רב חושית. זה להיות מוקפים בעולם ורוד מכל הכיוונים ושפע ארועים שפשוט חוגגים את הטבע והיופי הזה בצורה שקשה מאוד לא להיסחף אחריה. אבל כדי להצליח לחוות את זה נדרש תכנון מדוייק כי הפריחה מאוד קצרה וחולפת. אז איך לתכנן טיול סאקורה מוצלח? מוזמנים לקרוא

טיול ברכב ביפן

לגלות את יפן ברכב: רואד טריפ קסום בארץ השמש העולה

יפן ידועה ברכבות המדהימות שלה ולא פלא שרבים בוחרים לטייל באמצעותן. אבל יש דרך אחרת לחוות את המדינה – רואד טריפ ברכב. עם כבישים שמתפתלים בין נופים עוצרי נשימה, עיירות קטנות שמספרות סיפור אחר של יפן, ותחנות דרכים שהן חוויה בפני עצמן, נסיעה ברכב פותחת דלת לעולם נסתר ומרתק. איך זה עובד? מה צריך לדעת? ולמה זו יכולה להיות הבחירה הטובה ביותר לטיול הבא שלכם? מוזמנים לקרוא